HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Använda DAC:en från cdspelaren?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sullano
Starting Member

32 Posts

Posted - 2009/11/17 :  09:32:20  Show Profile Send Sullano a Private Message
Hejsan!

Jag är ganska ny gällande hifivärlden.. Har en squezzebox som jag streamar FLAC musike igenom.. Kvalitén skall ju vara stor om man har en fin DAC omvandlare tillsammans..

Har läst lite specar på nätet och min cd/br spelare Pioneer BDP-51FD har en Wolfson WM8740 DAC inbyggd. Kan jag använda denne till squezzeboxen??? Eller måste det vara en helt separat DAC? Såg att Dacmagic har samma Wolfson som min spelare..

Som förstärkare har jag en Krell KAV-400xi

Mvh Henrik

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/11/17 :  09:44:46  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Har din Cd spelare en digital ljudINGÅNG? Då borde det gå. Annars kan du skaffa en separat Dac med flera ingångar så kan du koppla både din SB och CD till den.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/11/17 :  09:51:42  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Nix, din BD-spelare har tyvärr ingen digitalingång. Du får skaffa en separat DAC eller en CD-spelare med digitalingång. Grym stärkare du har förresten!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Sullano
Starting Member

32 Posts

Posted - 2009/11/17 :  09:55:46  Show Profile Send Sullano a Private Message
Tack för det snabba svaret! Sitter på jobbet och googlade på min spelare..

http://www.pioneer.se/se/products/archive/BDP-51FD/index.html

1 x Coaxial Digital Audio, 1x Optical Digital Audio out

Då borde det väl funka??

Mvh
Go to Top of Page

Sullano
Starting Member

32 Posts

Posted - 2009/11/17 :  09:57:14  Show Profile Send Sullano a Private Message
Nu svarade jag på JWO#180;s och fick svar från Audiovector samtidigt.. Då var det bara glömma alltså?? Tänkte att man skulle lyckas hålla nere kostnaderna men då är det bara leta efter en DAC med andra ord...
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/11/17 :  10:49:01  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Ja, tyvärr!

Kan tipsa om att du som har hembioingång på din fina Krell köper en begagnad hembioreciever av hög kvalitet med pre-out för frontkanalerna. Leta upp en som har Pure Direct och Burr Brown DAC:ar. Då får du en bra, fjärrkontrollerad DAC med en himla massa digitalingångar på köpet. Samt tuner! Och analogingångar! Och får möjlighet till hembio om så önskas! Samt får möjlighet att lip sync-justera ljudet när du ser på TV / DVD / BD så att bilden inte släpar efter!

Typ denna:

http://www.blocket.se/vi/24707672.htm

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Edited by - Audiovector on 2009/11/17 11:01:36
Go to Top of Page

Sullano
Starting Member

32 Posts

Posted - 2009/11/17 :  19:59:47  Show Profile Send Sullano a Private Message
Tack för tipset AW! Skall har det i åtanke!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000