Author |
Topic |
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/11/13 : 19:00:50
|
Väntar ju på leverans på en NAD Master M3 förstärkare som jag beställde tillsammans med en NAD Master M55 och leveranstiden skulle dröja upp till 3 veckor. Ringde till dem idag på utsatt leveranstid och fick då beskedet att det skulle dröja till 15'e december.
Då fick jag en idé. Jag skulle ta mig till en kompis för han skulle låna min externa DVD-brännare. Så passade jag på och åkte till HiFi-klubben.
Talade om att nu är det försenat och ni kanske har en extraförstärkare av något slag som jag kan få låna under tiden? Trots allt hade jag begärt samleverans och de vill ju inte ha M55'an skräpandes på lagret som kom med automatik när de la ordern eftersom den fanns hemma.
Nej, inga dubbletter av något och de billigare stärkarna vill de ha hemma för demo.
Då föreslog de: Betala båda produkterna så kan du ta vår M3'a under tiden.
Fine! Deal! Packa inte med några tillbehör, fjärrar eller manualer, så är det enklare att lämna igen den "naken". (Så får jag lite extra lyx sen när den är ny).
Bubbelplast runt stärkaren och hjälp till bilen.
Det enda jag behöver göra är att ändra garantidatumet på kvittot när jag hämtar den nya.
En stor eloge för en Hifi-Kedja som ger en lika bra service som de enskilda Hifi-butikerna. Dessutom behövde jag inte lägga en handpenning när jag beställde prylarna, trots att de har det som regel.
Det är kundservice!!!
För uppackningsbilder, följ min tråd i signaturen. |
Huzzes musikanläggningar
Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept |
Edited by - huzze on 2009/11/13 19:01:35 |
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2009/11/13 : 19:48:33
|
Schysst |
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2009/11/13 : 21:06:50
|
jag sa ju att det var en bra dag idag ju. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
ryst
Medlem i AÖ
1470 Posts |
|
Gubben i Kalmar
200.000 klubben
2446 Posts |
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 17:10:17
|
Janne var där, vet inte vem som kom med förslaget, men jag tycker de är trevliga hela gänget i den kiosken.
Gratis reklam? Jo förvisso. Kundrelationer är ju viktiga. Jag drar mig inte för att vända på klacken om jag får fel vibbar. |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 17:18:51
|
Positivt bemötande ska alltid förmedlas vidare, reklam eller inte, har ingen betydelse.....
Bra huzze! |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
byZan
200.000-klubben
4435 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 17:21:47
|
quote: Var det Janne? Han är bra han. Bar upp mina 802D 2tr med lite hjälp utav Johan
Var det Janne? Han är bra han. Bar upp mina 802D 2tr med lite hjälp utav Johan quote: En nöjd kund = gratis reklam!
Så sant, så sant. För att kanske inte säga den bästa reklamen
Hur går det huzze? får du nå't gjort eller har du fastnat i sweetspot? |
"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"
Mina system...
Huvudsystem Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5 Andrasystem Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10
Hemma hos reportage...
HiFiForum Magazine
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 17:30:27
|
Blev ett återbesök hos klubben då det inte var senaste mjukvaran i DVD'n, men det fixar de på plats, får bli när jag ska dit med låne-exet och hämta en ny M3. Dessutom passerade vi MediaMarkts relativt stora CD-sortiment
Så vi har just kommit hem och frun var först med att slänga i en skiva, men jag hinner, jag hinner.
|
Edited by - huzze on 2009/11/15 10:27:30 |
|
|
24U
Member
883 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 17:49:13
|
Detta var roligt höra Huzze... gött höra att detta sker också hos etablerade kedjor som annars ofta kan vara lite "mätta". Vet åtminstone jag vart man skall lägga ett besök den dan man åker till huvudstan och hälsar på svågern...
|
https://www.facebook.com/stefanstudio |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 18:18:09
|
Om det inte är för kort varsel, så kan du hälsa på här med |
|
|
Smackman
Member
968 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 18:38:37
|
quote: Positivt bemötande ska alltid förmedlas vidare, reklam eller inte, har ingen betydelse.....
Japp , men hur är det med Negativt bemötande |
|
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 18:52:32
|
Ja då är väl djungeltrumman ännu kraftigare. |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2009/11/14 : 21:31:28
|
När jag läste marknadsföring under 80-talet fanns en tumregel att kunder berättar om ovanligt dåligt bemötande sju gånger och ovanligt bra bemötande tre gånger. De negativa ringarna på vattnet är alltså mer än dubbelt så starka som de positiva.
Dessutom är det per definition inte reklam att huzze återberättar sina goda erfarenheter. Reklam är när en näringsidkare betalar för att få ut sitt budskap.
Däremot är det säkert en del i HiFi-Klubbens marknadsföringsstrategi att behandla kunderna på ett så vettigt sätt att de sprider positiva omdömen om företaget. Så länge inte HiFi-Klubben betalar kunderna för detta är det inte reklam. Marknadsföring är alla de aktiviteter, medvetna eller omedvetna, som gör att företaget eller dess produkter blir kända - eller ökända. Oberoende av om företaget betalar för det eller inte.
/Jörgen G
|
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/11/15 : 10:26:20
|
Kör lite OT
Såg ett program på Discovery om iPod'ens genomslag. Från början fungerade den bara till Mac. Men så plötsligt syntes alla "coola" människor gå omkring med vita lurar. Detta hade Apple-folket inte tänkt på, de skulle vara vita bara för att iPod'en var vit. Ingen hörlurstillverkare hade tidigare funderat på att ha färgade (vita=ofärgade jag vet) lurar. Helt utan avsikt så blev det en statussymbol att ha vita lurar, för då hade man en iPod.
När sedan produkten uppnåt tillräcklig "jag-vill-ha-faktor" så släpptes den även för PC-användare.
Resten är historia.
Djungeltrumman är ett kraftfullt marknadsföringsvapen. |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2009/11/15 : 13:00:14
|
Har man blivit ovanligt bra bemött glömmer man det aldrig, ngt att tänka på kanske för alla butiker/säljare. Naim gav mig service så jag aldrig kommer glömma det och troligen köper man då produkter från dem då och då. |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2009/11/15 : 16:23:54
|
Låter bra, huzze!
Men hur är det i överlag hos Hifi-Klubben? Förut fick man inte låna hem något utan att betala. Inte en enda pryl. Fast jag var tvungen att betala för en förstärkare också en gång som jag lånade hem från Onoff. Det var en Pioneer. Fick lämna den tillbaka då NAD lät bättre.
Helst vänder jag mig till affärer som lånar ut grejer utan man måste betala dem först! Det vanligaste är att man får låna över helgen. Men om du är stammis på en bra affär går det ordna längre tider också. Speciellt om du är en seriös spekulant. |
Edited by - pick-me-up on 2009/11/15 16:26:00 |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/11/15 : 17:29:56
|
På kvittot står det 8 dagars returrätt. Om det avser öppnad/oöppnad kartong vet jag inte.
Handla via webshoppen, då gäller distanslagen, dvs returrätt inom 10-14 dagar.
När jag arbetade på hifi-klubben (då som franchise, numer Ljudmakarn, ja ja de hette Ljudmakarn då med) så hade vi hemlån mot deposition vilket jag tycker är rimligt. Om man ändå har pengarna för att köpa varan, så får de väl ligga i butiken medan man lånar produkten. Det hände faktiskt att det var skador när hemlånet kom tillbaka och då måste det tas ut en avgift då demoexets värde sjunkit dramatiskt.
Det är väl ändå oftast i den högre prisklassen man vill låna hem för provlyssning och alla butiker har ju inte alla modeller hemma, så vad gör det om ytterligare en produkt är borta någon vecka?
Allt går med en öppen och saklig dialog. |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2009/11/16 : 12:50:43
|
Trevligt med bra handlare...och visst det ger bra och gratis reklam, med all rätt...alla handlare är inte så...inte här uppe i Dalarna i alla fall..., dom få vi nu har... |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2009/12/03 : 18:56:55
|
Då berättar jag väl återigen om det goda bemötandet i just denna butik.
Här vet de vad kundvård betyder och det innebär ju att jag alltid kommer att välja butiken i KK om det ska shoppas från Klubben.
BC har hört av sig och besvarat mina frågor + att leveranstiden på stärkarn blev två veckor kortare än aviserat, så därför lämnade jag raskt tillbaka deras demo-X. (Sen att jag var sugen på att få fjärr kanske bidrog liiiiiiiiiiiite...) |
|
|
Psy_lord
Member
196 Posts |
Posted - 2009/12/04 : 21:41:03
|
Är lite ny på HiFi men fundera på byggen o titta på nytt i ett par månader... va nere o lyssna o titta både på Lefflers & hifiklubben här i linköping. Låna hen syrrans killes B&W DM603 S3 o lyssna osv osv men prislappen tilltala mig inte riktigt, så jag fråga på HiFi klubben om det fanns någon bra medelväg att gå på och blev rekomenderad Argon 7240. Hade hört att de lät bra från andra håll också. Fråga om jag kunde låna hem ett par argon, tyvärr hade de inget hemma :( Men inga problem för det, ett par dagar senare stod de hemma hos mig och spelade. Och spelade riktigt bra!!! Faktiskt bättre än B&W DM603 S3 enligt mig ( i min lägenhet) lite dämpning på väggar o golv och jag stör mig faktiskt inte på något speciellt än efter ett par månaders spelande. tur det för nu kan jag nog inte lämna tillbax dom längre Så all heder till Hifi klubben som räkna ut vad jag ville ha även fast min budget sträkte sig upp till 12K och de säkert kunde känat mer pengar på mig. Nöjd kund! |
Every second saturday every month it happens... HifiNördKooperativet
|
|
|
|
Topic |
|