HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fjärrstyrd volym eller passivt balanserat försteg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/11/05 :  18:48:57  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag saknar att reglera fjärren med volymen.

Finns det en låda som bara är fjärrstyrd volymkontroll? Alternativt ett passivt balanserat försteg med fjärrstyrd volym?

Kravet är att denna låda inte skall påverka ljudet nämnvärt negativt då jag är mycket nöjd med hur det låter just nu....

anläggningen består av SB3 lavry da10 och InterM500

tips någon?

Eller måsta jag köpa en dyr Da11 eller Benchmark HdR för att få denna funktion?

Jag har iofs hört att det skall komma en helt ny Dac med fjärrstyrd volym från G-Dis! Den låter som den kan hamna högt upp på önskelistan då den kommer ha ett pris på runt 15tkr...

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/11/05 19:01:43

Archimedes
Starting Member

28 Posts

Posted - 2009/11/05 :  20:44:32  Show Profile Send Archimedes a Private Message
Creek tillverkade en burk som gör precis det du efterfrågar. En ingång, passiv volymkontroll med fjärr. Tror den kostade runt 2000:-. Fungerar förvånandsvärt bra, men som alla passiva "försteg" så beror ljudet på källan och frstärkarens ut/ingångsimpedans. I rätt kombination är Creeken väldigt neutral och något jag varmt kan rekommendera.
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/11/05 :  21:10:04  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag kommer ihåg den. Dock var den inte balanserad vad jag minns. Finns det ingen modern balanserad variant?

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000