HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Klä högtalare med självhäftande vinylfanér
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2002/07/17 :  01:15:35  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Ska hjälpa en kompis med detta. Tips önskas från någon som gjort det. Hur man ska göra i största allmänhet men främst hur man gör på kanter och i hörn (skarva eller vika) och var man lägger skarvarna, etc.

Helt enkelt en grundläggande kortfattad kurs i hur man gör :)

Hur fäster det förresten på spacklad och slipad (dammfri givetvis) MDF?

/Erik

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2002/07/17 :  01:19:37  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Blir det bra om man använder en bit till varje sida? Känns som det finns risk för släpp i kanterna då...

/Erik
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2002/07/17 :  01:27:51  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Fick lite idéer när jag tittade på hur det var gjort på mina QLN 604 (klä front och baksida först och använd sedan 1 bit som täcker sidorna och toppen. Den stora biten överlappar sidorna cirka 1cm och viks följaktligen ner över front och baksida (med 45 graders skarvar i hörnen).

Men ge mig gärna tips ändå!

/Erik
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000