HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Edison One, värde på utgångskonding???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2009/10/19 :  08:39:02  Show Profile Send Fred a Private Message
Fråga till Erik A

Hej Erik! I min Edison One med aktiv linjedel sitter det två Rifa MP på 1uF som utgångskondingar. Min fråga är om det är korrekt värde, (tycker det verkar lite om jämför med andra försteg jag haft...) Jag fick med försteget på köpet när jag köpte ett edison 30 för ett tiotal år sedan. Försteget verkar välbyggt och fungerar bra.

hälsningar

Fredrik

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2009/10/20 :  07:24:00  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
MP står för metalliserat papper, bör nog bytas ut efter alla dessa år. De läcker troligen som såll. Ersätt med polyprop, halva värdet räcker dvs 0,47 mfd.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2009/10/20 :  08:31:54  Show Profile Send Fred a Private Message
Aha Erik, det räcker med 0,47uF! Ska byta bums!
Tack för hjälpen.

Fredrik
Go to Top of Page

Erik Andersson
Member

1950 Posts

Posted - 2009/10/20 :  12:07:34  Show Profile  Visit Erik Andersson's Homepage Send Erik Andersson a Private Message
Såvida du inte kopplar till något mycket extremt lågohmigt förstås,men så är sällan fallet.

Medverkade till den nya "rörvågen" på 1980 talet
erikasson@telia.com

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000