HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny medlem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Giabriella
Starting Member

3 Posts

Posted - 2009/10/15 :  13:07:16  Show Profile Send Giabriella a Private Message
Hej, jag heter Gia Kressner-Gjednes och är ny medlem på forumet.
Jag är 56 år och verksam i Stockholm. Jag har ett stort och nostalgiskt musikintresse.
Jag lyssnar i stort sätt bara på vinyl och har en rätt stor samling. Min skivspelare av märket Thorens TD 166 mk II har gjort mig glad i snart 20 år, det var någon som jämförde den med en pålitlig Volvo 240 och det instämmer jag i med hela mitt hjärta. Jag har byggt mina högtalare själv utom två Rega som jag använder som höga mellanregister och skrikor och
till detta kör jag Harman/Kardon rakt igenom.
Jag måste i sanningens namn säga att datamaskinerna inte är mitt förstahandsval när jag skall kommunicera, men jag har varit inne och läst lite av vad ni skriver och det verkar vara en mycket trevlig och respektfull ton i dialogerna. Jag kan också känna den enorma kunskapsbank som detta forum förfogar över.
Anledningen till att jag beslöt mig för att bli medlem var att jag kom över en Thorens 125 som saknade både tonarm, drivskiva och skivtalrik. Jag tyckte det skulle vara roligt att renovera den till ett fungerande skick, men jag förstår att det krävs en hel del kunskap för detta som jag saknar, så därför hoppas jag att med tiden och er hjälp kanske kan lyckas med detta. Kanske får man mersmak och sticker huvudet i andra projekt, lyft av den entusiastiska anda som råder här.
På återhörande/ Gia

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2009/10/15 :  13:14:17  Show Profile Send Mschill a Private Message
Välkommen Gia.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2009/10/15 :  13:14:49  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Välkommen till Hififorum.

Här finns det gott om kunskap så att få hjälp att renovera din 125:a borde inte vara några problem.


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/10/15 :  13:14:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Välkommen till forumet!

En TD166 Mk2 har jag spelat på i många år, en pålitlig spelare.
Tonarmen kan vara lite skramlig men kan justeras i infästningen.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000