HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppgradera utgångssteg i DVD-spelare någon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/10/12 :  11:45:19  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Är det någon här som moddat utgångssteget i sin DVD-spelare och kan ge lite feedback på hur detta blev?

Har beställt en Harmony Design-moddad Onkyo DV-SP503 och är lite nyfiken på hur den låter (har inte fått den ännu). Har dock haft en dylik, omoddad, 503:a tidigare och den var helt ok för pengen om man säger så.

Påverkas även DVD, DVD-A samt SACD-ljudet positivt av denna mod (som för övrigt kostade 2500 kr inkl ny nätdel samt nätbrunn)?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/10/13 :  10:50:14  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Ingen som provat denna uppgradering?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Kilgore
Member

1579 Posts

Posted - 2009/10/13 :  12:32:57  Show Profile Send Kilgore a Private Message
Nej tyvärr, men jag skulle gärna göra denna mod på min 3930, lite dyr dock...
http://www.sacdmods.com/DVD3930.htm

Du får berätta mer när du får Onkyo:n

"I love the smell of fresh napalm in the morning"
/Lieutenant Colonel Bill Kilgore
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/10/13 :  12:51:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Höll på med en del sånt förr, det kan bli väldigt bra. Numera har jag varken CD eller DVD.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/10/13 :  16:03:59  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Trevligt! Märker man skillnad även med andra format än CD?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2009/10/14 :  16:11:56  Show Profile Send keso77 a Private Message
Jag ropade just in Denon DVD-1920 på tradera som jag tänkte meka runt lite med i flera steg.
Initialt skall jag byta OP-amp och kondensatorer runt utgångssteget för det analoga utgångssteget.

Steg två, om jag inte tappar lusten, är att riva ut 5.1-delen och bygga in en buffalodac. Den skall även ta hand om DSD-signalen. Sedan får vi se hur det låter.

En arbetskamrat har gjort detta och var nöjd. Jag ser det som ett hobbyprojekt. =)


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000