Jag har byggt ihop en center högtalare med tillhörande element. nu är det enda som fattas skärmning. vad är smidigast att göra (tänker inte byta element till skärmade)?. jag läste någonstans att det fanns Visaton Kompensationsmagneter att köpa som man limmar fast på den befintliga magneten, så försvinner magnetfälten runtom elementet. är det den enda lösningen?
Tror tyvärr inte att de finns med på deras sida, har dock inte kollat där den senaste tiden. När jag funderade på att skärma några element så fanns det i alla fall inget på deras sida så jag ringde till dem istället. Vad är det förresten för element som du ska skärma?
hmm låter jobbigt det där. det är SEAS element. 5" basar. kommer dock inte ihåg betäckningen på dem... :(
finns det några andra sätt att skärma en högtalare på då? eller ska jag helt enkelt skippa att skärma den och sen sätta den på en hylla ½ meter över tvn och rikta den neråt i sittpositionen?
jag har testat lite nu och kommit fram till att jag inte behöver skärma den. när basen sitter i lådan så blir det inte några missfärger i bildröret förrens man är ca 10 cm över tvn. så jag tänkte sätta den ca 40cm över tvn för att vara på säkra sidan :)
hehe jo jag oxå det får bli EFTER jag köpt min Amplifix, cdfix, pickup, RIAA steg och hörlursförstärkare . som du kanske förstår så kan jag inte riktigt spara ihop 20000:- till.