HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cd-drive och kopieringsskyddade skivor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2003/01/12 :  11:43:20  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Hej på er,

Har med tiden märkt att vissa cd "transportmekanismer" inte spelar kopieringsskyddade skivor. Sedan är ju vissa kräsnare än vanligt även med vanliga skivor...

Tydligen tycks transportmekanismen Philips CDM 12.4, som används i många highend-spelare, vara en av dem. Korrigera om jag har fel, men bl.a. Audionet, Audio Aero, BOW, Krell, Sphinx (Project 32, som jag använder hemma),(Advantage??), etc. hör till dessa tillverkare...

Har någon annan erfarenhet av detta fenomen? Eller ligger problemet enligt den samlade gemenskapen här någon annanstans än i transporten?

Mvh,

RKL

www.highendnews.com

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/01/12 :  12:33:20  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
advantage har en sony transport om jag inte minns fel. kommer dock inte ihåg vad jag fått informationen ifrån
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/01/12 :  13:48:16  Show Profile Send Magnuz a Private Message
CDM 12.4 är en gammal trevlig cd-rom-läsare ursprungligen vill jag minnas. Vet ej om den sitter i de av dig uppräknade cd-spelarna (det gör den säkert) däremot vet jag att den satt i Micromegas spelare och ställde till med väldigt mycket problem, eftersom Philips levererat den med felaktig mjukvara, om jag minns rätt. Jag tror att alla Micromega-spelare fick återlämnas och åtgärdas.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000