HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 begagnade stärkare i 10k klassen? nya högtalare...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/01/11 :  23:38:14  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag ska köpa en ny stärkare nu när jag har köpt nya högtalare. budgeten ligger runt 10k för stärkaren. så jag köper helst en begagnad. Jag har fått upp ögonen för Amplifixen tillsammans med en CDFIX som jag kan få för ett bra pris begagnat.

det finns ju hur mycket förstärkare som helst så jag tänkte ni kunde komma med lite förslag.

Högtalarna jag har är Dali Grand Diva. Kablaget är Van den hul MC magnum hybrid. Jag har även en LINN Basik vinylspelare. + diverse dvd m.m.

Så igentligen är jag ute efter något så billigt och så bra som möjligt (självklart:). runt ca 10k klassen. och gärna begagnat.


Edited by - j0akim on 2003/01/12 00:04:12

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/12 :  01:39:05  Show Profile Send brumel a Private Message
Linn Majik för 5-6 tusen men jag är osäker på om den orkar driva Dalierna så att inte basen blir för slapp. Men det går ju alltid att hänga på ett kraftigare slutsteg om man vill spela högt.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/01/12 :  12:29:01  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
tackar får kolla upp den. finns det verkligen inga mer som kan hjälpa mig komma med lite förslag?
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/01/12 :  13:02:35  Show Profile Send Neon Park a Private Message
En Edison 60 spelar runt 2*30 watt bör kunna driva dina högtalare.Denna förstärkare spelar väldigt bra.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/01/12 :  13:32:30  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
var får man tag på en sådan och vad ligger den på i pris?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000