HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 avance högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/07/16 :  23:22:02  Show Profile Send yalpa a Private Message
Är det nån som har lyssnat på dessa? Det är ju fina SS element som sitter i, frågan är bara hur lyckat själva bygget är?
På pappret borde dessa vara värsta jävla kapet om man jämför med andra stativare i 10kkr klassen, (eller dyrare golvare). Jag vet att de har använt sig av patetisk marknadsföring, men det är inte anledning nog att strunta i högtalarna, bra grejjer är alltid bra grejjer.

Nå? svara nu snällt ni som har lyssnat...och om nåt är fel, hur kan man då förbättra, kanske ett enkelt ingrepp i filtret osv.

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2002/07/17 :  00:00:29  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Jag har lyssnat till Signature 3 hos Hifi-Consult när jag köpte mina QRS Callisto.

Jag gillade Avance:en på det stora hela, mellanregister och diskant var väldigt fina för en 2-vägare. Basen gillade jag dock inte alls, det verkar ligga en bashöjning nånstans som gör att trummor lät pappkartong... Men för prisklassen tycker jag trots allt att det är en fin högtalare, väl värd att ta med på inköpslistan.

/P

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/07/17 :  12:07:27  Show Profile Send yalpa a Private Message
"kasta pärlor till svin" ...kan det vara ett passande uttryck om Avance?
De helt enkelt använder för fina element utan att kunna få ut maximal prestanda ur dem?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000