HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Butikshyllan
 H.A.D kompaktmonitor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/09/26 :  09:28:18  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Av tradition har vi inte sysslat så mycket med små högtalare, förutom NFM som är en närfältsmonitor avsedd för små rum.

En beställning till en samlingslokal ledde dock till ritbordet då utrymmet för högtalare var starkt begränsat men kvalitetskraven höga.
Resultatet, modell CM, blev så roligt att vi inför denna i standardsortimentet.

En mycket kompakt högtalare bestyckad med 6,5 tums bas med en mycket fin papperskon och en foliediskant.. Filter med ofc drosslar och Ampohm kondensatorer, internkablage från RealCable och WBT kontakter. Känslighet 93dB och f3 51Hz.
Riktigt mycket dynamik och spelglädje (min egen färgade åsikt). Då effekttåligheten är mycket hög kan den spela väldigt starkt, naturligtvis med de begränsningar små basar har med försämrad upplösning när konutslagen börjar bli stora.

I vanlig ordning var jag färdig i sista minuten så jag har inga riktiga bilder, nya par blir dock färdiga nästa vecka så mer info och bilder följer. (Ny namnskylt kommer, denna blir lite väl blaffig på en så liten låda)



Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000