HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harmonictech pro11
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2009/09/23 :  11:48:47  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Ni som skaffat dessa hur upplevde ni kabelbytet?

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(

Wallinder
Starting Member

21 Posts

Posted - 2009/09/23 :  15:53:18  Show Profile Send Wallinder a Private Message
Jag är också nyfiken på Pro 11 samt Pro 9 (finns begagnad på hifimagasinet). Jag är ute efter en kabel som är baskapabel och inte är för "ljus".
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2009/09/23 :  16:04:23  Show Profile Send ekman a Private Message
Jag har inga goda erfarenheter av dessa kablarna de är i min mening framåt och lite hårda/kantiga upptill.

Wallinder om du vill ha något som är riktigt baskapabelt och inte ljust så hade jag absolut testat en Transparentkabel, de passar din beskrivning perfekt.
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2009/09/23 :  16:13:54  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Vad har du haft för elektronik & högtalare då?

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

Wallinder
Starting Member

21 Posts

Posted - 2009/09/23 :  17:52:43  Show Profile Send Wallinder a Private Message
Tack för tipset!
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/09/23 :  18:51:53  Show Profile Send drkim a Private Message
quote:
Wallinder om du vill ha något som är riktigt baskapabelt och inte ljust så hade jag absolut testat en Transparentkabel, de passar din beskrivning perfekt.

Jag tycker precis tvärt om - Pro 11 är en härlig allroundkabel, där det finns en trevlig balans, verkar inte begränsa ljudet varken uppåt och framför allt inte nedåt, dynamiska, Pro 9 är i princip lika, men med en ytterligare renhet, fler detaljer kommer fram och ljudet känns mer precist...

Jag hade själv Pro 11 och var riktigt nöjd - jag har nu sedan några år uppgraderat till Acoustic Zen Hologram II istället, det är samma grundare till dessa båda företag och designprincipen och ljudsignaturen är mycket lika - Hologram II är snarlika Pro 9 i ljudet men har ännu något renare och oansträngt ljud...

Tranparent har jag också haft, MusicWave Super MM - strax under 20 papp tror jag den kostade och det var en fullständig katastrof hemma hos mig, odynamiskt, basfattigt(!) och mest otrevlig...

Så tipset är väl att lyssna själv - men enligt mig så är nog Harmonic Tech och AZ de mest prisvärda kablarna jag stött på...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2009/09/23 :  19:10:58  Show Profile Send ekman a Private Message
Notera nu att jag inte sa att Transparent är den ultimata kabeln i alla anläggningar, bara att den passade på wallinders beskrivning jag tycker absolut dom är väldigt baskapabla och aldrig ljusa jag kan dock förstå om dom uppfattas som odynamiska ibland, men ingen kabel är perfekt de har alla sina egna för och nackdelar.
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/09/23 :  22:45:29  Show Profile Send drkim a Private Message
@ekman...
Menade heller inte att hoppa på dig om du uppfattade det så, du har såklart rätt i det du skriver att alla kablar har för och nackdelar och det är möjligt att Tranparens låter som du beskriver, i alla andra fall utom i mitt - för jag upplevde inte alls det omtalade "tranparensljudet" snarare tvärtom... Kan nog vara ganska bra att ha den motvikten bara, lätt att tro att det bara är guld och gröna skogar med vissa kabelmärken annars...

Men som jag redan sagt, kommer man ju runt all denna problematik genom att testa och lyssna hemma i sin egen anläggning innan köp...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2009/09/24 :  14:00:20  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Bör få hem mina Pro-11 nästa vecka så återkommer då med en uppdatering om vad jag tycker om denna orm!

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

Wallinder
Starting Member

21 Posts

Posted - 2009/09/24 :  14:38:56  Show Profile Send Wallinder a Private Message
quote:
Bör få hem mina Pro-11 nästa vecka så återkommer då med en uppdatering om vad jag tycker om denna orm!


Spännande! Ska bli kul att höra.
Go to Top of Page

plaudio
Starting Member

40 Posts

Posted - 2009/09/24 :  15:12:40  Show Profile  Visit plaudio's Homepage Send plaudio a Private Message
PRO-9 heter numera PRO-9 Reference SE2009 och är en uppgraderad version som ersätter både den gamla Pro-9 och Magic reference.

www.plaudio.com
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2009/09/24 :  15:43:26  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Ok, vet du då kanske om det finns olika pro-11 ? En del skriver pro-11+ medans andra bara skriver pro-11.?

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

plaudio
Starting Member

40 Posts

Posted - 2009/09/24 :  16:07:47  Show Profile  Visit plaudio's Homepage Send plaudio a Private Message
Pro-11 är föregångaren till Pro-11 plus som idag är den enda befintliga varianten.

www.plaudio.com
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2009/09/24 :  16:58:24  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Vad skiljer dom åt da?

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

Mupp
Member

72 Posts

Posted - 2009/09/25 :  14:47:29  Show Profile Send Mupp a Private Message
Jag har haft dem i tre år nånting. Tycker de är mycket varma och basstarka. Jämför med Linn kabel som jag hade innan, känns det ungeför som djupaste basen är dubbelt så stark. Det var lite svårt att vänja sig vid i början. Men det är väldig tredimensionella i ljudbilden och allmänt sköna att lyssna på.
Go to Top of Page

plaudio
Starting Member

40 Posts

Posted - 2009/09/28 :  11:40:18  Show Profile  Visit plaudio's Homepage Send plaudio a Private Message
Skillnaden mellan Pro11 och Pro11 plus är den geometriska uppbyggnaden. Alltså samma material och area etc.

www.plaudio.com
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2009/09/29 :  10:20:28  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Nån som vet om det finns Ht på lösmeter?
Tänkte skaffa andra jumper än mina Ply jumpers.

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2009/09/29 :  18:41:56  Show Profile Send alexanderj a Private Message
I dag kom mina Pro-11or...

Vet inte hur/vad jag ska beskriva ???????????
Men säger bara WOW jag har fått en nya stereo.
Röster bas mellanregiser allt låter bara silkeslent.
Då har jag rätt enkla grejer Denon förstärkare samt cd. Dali 470 högt & Ht, signalkabel med då + Audioquest nätsladd tillcd:n.

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2009/09/29 :  19:18:28  Show Profile Send drkim a Private Message
Sa ju det

Bara att gratulera...

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke


Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000