HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cd eller drive, halvbredd med volymkontroll finns?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/09/20 :  18:43:41  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag börjar förstå att en cd spelare är ett bra komplement till Squeezebox.

Jag har en separat Dac och letar kanske cd spelare (används som drivverk) eller en ren drive.

Det bör vara halvformat och med volymkontroll på fjärren. gärna svart men ej ett måste.

Vilka finns? Tips tack!

Jag tänker på cyrus och sonyx5000 (vet ej om dessa har volymkontroll dock)

men finns det fler?

Eller om någon har ett generellt tips på drive med helbredd som har volymkontroll.

Max 4000 begagnad...

Mvh JOn

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/09/20 :  19:08:48  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
Jag börjar förstå att en cd spelare är ett bra komplement till Squeezebox.

Kan du utveckla detta något? På vad sätt kompletterar den en SB?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2009/09/20 :  19:21:54  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Digital volymkontroll har nackdelen att antalet tillgängliga bitar reduceras om man dämpar kraftigt.
Jag skulle nog försöka hitta en annan lösning.
Jag råkar faktiskt ha en Sony CDP-X5000 stående bredvid min Squeezebox. Jag använde den tidigare som transport. Nej, den har ingen digital volymkontroll och jag använder den inte längre. Men den ser så häftig ut att jag har den kvar, trots att den numera är urkopplad.
Jag föredrar faktiskt ljudet från Squeezeboxen via min DA-omvandlare än via Sonyn.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/09/20 :  20:53:43  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Vox: Jag har förlitat mig på SB. Men ibland vill jag bara dra på en skiva som jag lånat utan att behöva rippa den först. Eller bara känslan av att använda en spelare är ganska skön..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000