HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 tyst förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2009/09/15 :  14:24:59  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
jag lyckades få tag på en Marantz PM-54 MK II som e i fint skick. Den ser nästan helt ny ut. inga repor alls på den eller massor av damm inuti den alls. men när jag kopplar in musikmaterial i den så är den helt tyst oavsett hur jag testar att koppla den mellan alla ingångarna. Allt lyser och så när man slår på den och hör reläer och annat klicka när man väljer mellan A, B eller ingång. Hade så gärna velat få igång den men jag vet inte riktigt vad eller hur jag ska gå tillväga med den. Jag kan som sagt inte se några synliga fel i den alls. allt ser finfinft ut, inget brännt eller svart. Vad den sen mäter är en helt annan sak för jag vet inte riktigt var jag ska mäta. Så jag e tacksam för alla tips jag kan få för att lyckas få igång denna fina maskin.
Mvh: Kristofer

Musik är livet

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2009/09/15 :  16:10:44  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Här finns servicemanual http://www.hifiengine.com/manuals/marantz/pm-54.shtml allt du behöver är att registrera dig (gratis) för att komma åt den. Med en manual är det enklare att söka igenom apparaten lycka till.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2009/09/15 :  17:12:49  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
Kanon. Tackar för tipset. Får se om man blir lite klokare nu och kan felsöka förstärkaren.

Musik är livet
Go to Top of Page

Mickel-mackel
RödaTråden vinnare

4935 Posts

Posted - 2009/09/15 :  17:36:33  Show Profile Send Mickel-mackel a Private Message
Har du kollat alla säkringar?
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2009/09/16 :  13:50:05  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
Sitter bara en i den vad jag kan se och den e hel.

Musik är livet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000