HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Karin som trodde Audiofilmjölken var död
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2009/09/14 :  18:46:50  Show Profile Send esl a Private Message
Det är det jag säger... tjejjer har rum*a hela vägen!

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2009/09/14 :  19:30:51  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Trist med okunniga idioter som får spaltmeter att skriva sin dynga i.
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2009/09/14 :  20:10:28  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Eftersom mycket av dagens journalistik inte verkar handlar om så mycket sanning, utom att skapa debatt och bli känd (som journalist), verkar det som hon lyckats rätt bra. Av den här trådens upprörda känslor att dömma.
Varför inte småle lite istället. Så där mystiskt, så att alla ser på en att man vet något som inte alla andra gör.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

TomasF
Medlem i AÖ

265 Posts

Posted - 2009/09/14 :  20:40:54  Show Profile Send TomasF a Private Message
Jag bejakar mina nördiga drag. / Tomas F.

musikälskare
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2009/09/14 :  21:26:18  Show Profile Send Imperial a Private Message
Hmm!

Det där var ju rätt kul skrivet, men orka bry sig

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Adagio
Harry-vinnare 2004

2757 Posts

Posted - 2009/09/14 :  21:32:02  Show Profile Send Adagio a Private Message
Hon har ju rätt.... och ändå så fel, ju! Vår "kultur" ter sig nog som väldigt annorlunda (och muppig) mot den genomsnittliga 20-25åriga metrokvinnan som hon representerar. Det är möjligt att hon kommit i kontakt med audiofilkulturen via en äldre chef eller så, kanske en farsa eller kanske i värsta fall en pojkvän. Om det bara är en chef, motsv så kan jag förstå hennes lite irriterade ton, "snoppförlängare". Hon kan mycket väl vara en försmåd flickvän, då kanske vi bör tänka till lite. Nåja, jag har iaf inte tänkt göra om samma misstag igen, så för min del gäller en snygg tillräckligt bra(skitbra) stereo i vardagsrummmet där man ska kunna umgås med lite musik i bakgrunden. Det är inte socialt att sitta i sin skrubb utan kontakt med resten av familjen, ett varningens finger mao för de som vill bevara sin familj.
Hursomhelst, hon är ju riktigt påläst, synd bara att hon inte har förmågan att uppskatta hur skönt det är med musik via en riktigt bra anlägning.
Jag aktar mig för att nörda mig för mycket inför min nya kvinna, det roliga är att hon tillhör mp3-generationen men att hon efter 1,5 år med mig inte kan lyssna på mp3 utan att få ont i huvudet. Och att hon älskar att spela vinyl, om jag spelar tex Eva Dahlgren på CD medans hon gör sig iordning kan hon ropa "Sätt på vinylen istället!!"
Jag gillar min snoppförlängare, hurregud jag är ju kille, det är klart jag gillar snygga teknikprylar, som tur är uppskattar min sambo också vackra saker, även tekniska saker med stil.

Vår "kultur" är ju kul bla för den förenar folk från alla klasser, yrken och stilar mm. Vi pratar samma (nörd)språk och delar samma fasination och intresse för både musik och teknik, hon är nog tyvär lite avundsjuk bara Karin alltså edit

Driver http://www.sonusconcordia.se/
"by human hands for human ears"

Edited by - Adagio on 2009/09/14 21:36:17
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2009/09/14 :  23:08:17  Show Profile Send matså a Private Message
Nja att hon ville att du skulle sätta på en vinyl är tyvärr ett bevis att de inte har fördärvat ljudet på vinyl medans de har gjort det på CD. Tyvär fördärvar skivindustrin det bästa mediat (om de hade gjort rätt) som finns. Om vi undantar dvdaudio och nu Blue Ray. Men visst inte så konstigt att folk köper vinyl, ljudet på cd är oftast under all kritik.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000