HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hegel 100 vs 200
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2009/09/09 :  10:52:02  Show Profile Send Figge a Private Message
Hegel 100 VS Hegel 200?
För och nackdelar med rspektive förstärkare?
En hel del positivt skriverier i media.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.


Edited by - Figge on 2009/09/14 13:51:49

Breddan
Member

200 Posts

Posted - 2009/09/14 :  16:34:00  Show Profile Send Breddan a Private Message
200 verkar framför allt bara vara starkare. Så kanske lite mer kontroll, tryck och mer headroom mot 100.
Hade varit mäktigt förvånad om de ända nackdelarna med 200 inte är pris, storlek och eventuellt strömförbrukning.

"less is MORE" "MORE is better"
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/09/14 :  19:46:08  Show Profile Send tian a Private Message
Prövade Hegel 100 till mina gamla XL Fidelity PG 1800 Pro med 18" bas, jädrar vilken kontroll den lila förstärkaren gav :) en utav dom få förstärkarna av alla som jag testade som klarade sig med bravur.

Helt klart "haksläpps" varning på den förstärkaren.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2174 Posts

Posted - 2009/09/24 :  09:09:51  Show Profile Send Figge a Private Message
Ingen annan som köpt eller testat Hegel?

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

Andrén
Medlem i AÖ

557 Posts

Posted - 2009/09/24 :  13:05:10  Show Profile Send Andrén a Private Message
Har ägt en H1, alltså föregångaren till H100, samma grejer men utan usb anslutning. Den var jag mycket nöjd med =)
Jag har dessvärre inte lyssnat och jämfört mot 200, men den ska vara lite mer av allt om jag förstått det rätt =)
Jag tror inte du blir besviken oavsett vilken av dem du än väljer.

Mvh

Akustikchef på Sounds of Science

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/09/25 :  10:17:12  Show Profile Send whiskyman a Private Message
200 verkar framför allt bara vara starkare. Så kanske lite mer kontroll, tryck och mer headroom mot 100.
Hade varit mäktigt förvånad om de ända nackdelarna med 200 inte är pris, storlek och eventuellt strömförbrukning.

Här tycker jag att du talar emot dig själv för antingen så gäller att den "bara är starkare". Du kan ju inte i samma antagande tro att det eftersom du ju själv skriver att den bara är starkare, då också strax efter, skriva att du tror at det finns ett större "headroom". Headroom som jag uppfattar det har egentligen inte med effekten i sig att göra utan med upplösningen hos förstärkaren. mvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000