HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hyfsat pris på Reference Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/01/11 :  16:38:02  Show Profile Send krelle a Private Message
En kamrat till mig beställde 1 st par Nordost Valhalla reference xlr idag för 4700 kr. Det var 1 meter signalkabel som han betalade direkt på nätet med kort. Tyvärr så ringde de tillbaka och sa att de reserverade sig för ev prisfel när man köper via nätet, men det var ju värt ett försök......mvh Krelle

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2003/01/11 :  16:39:28  Show Profile Send krelle a Private Message
ps nu har de höjt priset till 40 000 kr undrar om det stämmer?
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/01/11 :  16:45:45  Show Profile Send escape a Private Message
Jag såg det för några dagar sedan, tyckte att det var en mycket märklig prissättning
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/11 :  17:56:32  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Frågan är om de (RA) kan göra så?
Är det juridiskt hållbart?
Kan kanske vara värt att bråka lite !?
Kolla marknadsföringslagen paragraf 11 (?) om de inte är tvungna att sälja till erbjudet pris, framförallt när kunden redan betalt!?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/11 :  17:57:58  Show Profile Send ekman a Private Message
haha fan va snyggt =) synd att han inte fick den
Go to Top of Page

Michaels
Member

74 Posts

Posted - 2003/01/11 :  18:09:22  Show Profile  Visit Michaels's Homepage Send Michaels a Private Message
Antal Varuslag ā-pris SEK Belopp SEK
1 Analoga Nordost - Valhalla Reference XLR Nordost - Valhalla Reference XLR 4.700,00
1 Leverans: Direktbetalning, Posten Hempaket, levereras till din dörr mellan 17.00-21.00
Direktbetalning, Posten Hempaket, levereras till din dörr mellan 17.00-21.00 0,00 0,00
Summa varor 4.700,00

Betalade via Nordbanken..
Dom ringde till mej vid 16 tiden och sa att det inte gick att få kablarna för detta pris.
40.000:- "Är det fortfarande intressant" frågade han!
Han frågade även lite stöddigt om jag inte förstod att det var felskrivet..Näee sa jag, det är väl inte mitt problem vad ni säljer era kablage för tyckte jag.
:-)

Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den."
O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den.

Edited by - Michaels on 2003/01/11 18:32:47
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2003/01/11 :  18:22:28  Show Profile Send no_85 a Private Message
quote:
Originally posted by SZR

Frågan är om de (RA) kan göra så?
Är det juridiskt hållbart?
Kan kanske vara värt att bråka lite !?
Kolla marknadsföringslagen paragraf 11 (?) om de inte är tvungna att sälja till erbjudet pris, framförallt när kunden redan betalt!?



"Reservationer

Vi reserverar oss för felaktigheter och misstag avseende priser och produkter på denna hemsida och på länkade siter. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella bristsituationer eller leveranssvårigheter av presenterade produkter. Vi reserverar oss för prisförändringar och sortiments-/produktförändringar utanför vår kontroll. Falska beställningar spåras och polisanmäls."


Hade dom inte skrivit detta så skulle dom vara tvungna att sälja kabeln för 4700:-, men alltså inte nu.
Go to Top of Page

Michaels
Member

74 Posts

Posted - 2003/01/11 :  18:36:33  Show Profile  Visit Michaels's Homepage Send Michaels a Private Message
Ett försök skadar ju inte.
Man lever på hoppet.


Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den."
O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den.
Go to Top of Page

dec_alpha
Member

173 Posts

Posted - 2003/01/11 :  18:51:15  Show Profile Send dec_alpha a Private Message
Det beror lite på vad det är för företag också, jag vet att t.ex Datorbutiken.com har råkat skriva fel pris på ett par varor, men de ansåg att kunden hade rätt och sålde således de beställda prylarna till det på hemsidan angivna priset. Även de har dock reserverat sig mot eventuella felskrivningar, men de tyckte ändå att kunderna skulle få köpa till det pris som stått på hemsidan.

Robert Hjertkvist
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/11 :  18:53:48  Show Profile Send ekman a Private Message
lite skillnad dock om detär 500kr eller 40tusen fel =)
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/01/11 :  22:21:49  Show Profile Send 10 a Private Message
Det är lika bra att direkt glömma att få rätt i den här frågan...det händer inte.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/12 :  03:53:01  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Dom borde väl ha erbjudit en bra rabatt iaf !
Isf att vara stöddiga.

Men det finns ju andra butiker......

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/01/12 :  14:12:15  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Otur att de hade reserverat sig (hrm ), tror det gick iväg 10-11 hårddiskar för eminenta 0:- från datorbutiken, och eftersom de inte stog något om "feltryck" så åkte db på hela slanten.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/01/12 :  22:32:53  Show Profile Send 10 a Private Message
Rent juridiskt lär de inte åka på att leverera till det priset oavsett om det hade stått "feltryck" etc eller inte. I ett sånt läge är kunden nästan chanslös oavsett vad de och eventuella konsumentvägledare tycker...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000