HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Phonar Veritas P3 - inspelning pågår!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/09/03 :  21:44:27  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Fick precis hem mina Phonar Veritas P3. Ultrafin golvhögtalare i lilla smidiga klassen...

http://www.phonar.de/englisch/veritas_p3.htm

Pris 16000 kr i högblank svart eller vit färg, men jag köpte mina lätt begagnade (4 månader) för 6000 kr...

Lät rätt bra direkt ur lådan men bör nog spelas 100 timmar till (har bara gått 50) för att framförallt mellanregistret ska öppna sig lite till. Kör med Naim Nait XS och H/K HD990 i mitt lilla rum. Det stora rummet har blivit biorum med Heco Celan 500 5.1-system samt Yamaha hembioreciever (RX-V3800). Ska bli kul att ha ett dedikerat HIFI-rum!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2009/09/06 :  07:44:44  Show Profile Send Snoop a Private Message
Spännande :)

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/09/06 :  23:42:37  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Ja verkligen! Jag är helt klart imponerad hur mycket BAS dessa små golvare kan kräma ur sig. Djup, torr och fast! Än så länge är inte diskanten riktigt luftig, hoppas detta kommer varefter... Ljudet låter lite "burkigt" vilket jag är helt övertygad om kommer att förändras med tiden...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000