HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Gammaldags nätdel till musikdator?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2009/10/03 :  16:41:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Jag har börjat köra HDMI ut från min HTPC. Det har påverkat brusnivån på kjudkortet. Jag trodde först att det var luftburet eftersom ljudkortet och grafikkortet sitter ganska nära varandra. Men idag kollade lite på om det fanns några enkla options redan i lådan jag kunde testa.

Mitt kraftaggregat har flera bankar med kraft ut till enheterna. Så jag kollade om det fanns någon annan bank att lägga över grafikkortet till. Det gjorde det...

Så, jag flyttade helt sonika över grafikkortet till en annan bank och vips så var en stor del av störningarna borta.

Det här med kraft in till ljudkorten skall man nog inte förakta. Efter dagens enkla övning kan jag i vilket fall säga att det är inte smart att ha ett grafikkort på samma bank som det X-FI-kortet jag har.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/10/03 :  19:29:55  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Svårt att byta bank när kraften bara kommer via PCI-bussen. Men det är ju olika kort och olika lösningar.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2009/10/03 19:31:21
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000