Jag är helt ny på detta med att bygga högtalare. Men jag kan bygga lådor och löda kablar. Så Jag vill bygga ett par högtalare med ett fitn och väl avstämt ljud i. Men jag har ingen aning om hur det ska räknas på filter och element och vaser och så vidare. Har DU nåt bra förslag på en byggsats på ett par golvhögtalare ca metern höga. För alla musikstilar.
Annars så kanske du kan hoppa på det gemensamma projekt som är på gång på forumet. En av fördelarna med att hoppa på ett sådant projekt är att det finns många kunniga att fråga och lära sig av...
Ta en sökning på HF LS-1. Det är förvisso ingen golvare...men en nätt fin stativare som ämnas kompletteras med subb framöver, och blir då en fullvuxen (golv)högtalare.
Golden Age är ett alternativ...ett bra sådant! Dock verkligt bra högtalare, vilket man kan lura sig på att köra "för bra" högtalare till resten av stereon.
Ta en sökning på HF LS-1. Det är förvisso ingen golvare...men en nätt fin stativare som ämnas kompletteras med subb framöver, och blir då en fullvuxen (golv)högtalare.
Golden Age är ett alternativ...ett bra sådant! Dock verkligt bra högtalare, vilket man kan lura sig på att köra "för bra" högtalare till resten av stereon.