HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Byggsatser
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Slumpen
Member

73 Posts

Posted - 2003/01/10 :  22:26:22  Show Profile Send Slumpen a Private Message
Hej,

Jag är helt ny på detta med att bygga högtalare. Men jag kan bygga lådor och löda kablar. Så Jag vill bygga ett par högtalare med ett fitn och väl avstämt ljud i. Men jag har ingen aning om hur det ska räknas på filter och element och vaser och så vidare. Har DU nåt bra förslag på en byggsats på ett par golvhögtalare ca metern höga. För alla musikstilar.

Det mesta av intresse.

Det kliar i mina fattiga fingrar...

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2003/01/10 :  22:36:22  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
Själv förlitade jag mig på GAM.

www.goldenagemusic.se

Annars så kanske du kan hoppa på det gemensamma projekt som är på gång på forumet. En av fördelarna med att hoppa på ett sådant projekt är att det finns många kunniga att fråga och lära sig av...

Lycka till och tveka inte...

/loovet

// det blev en aleph 1.7 //
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/01/11 :  01:42:24  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Ta en sökning på HF LS-1. Det är förvisso ingen golvare...men en nätt fin stativare som ämnas kompletteras med subb framöver, och blir då en fullvuxen (golv)högtalare.

Golden Age är ett alternativ...ett bra sådant! Dock verkligt bra högtalare, vilket man kan lura sig på att köra "för bra" högtalare till resten av stereon.

www.speakbuilding.com är ett uppslaagsverk till ideer.

Bästa citatet:
"Lycka till och tveka inte..."

// Pär E
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/01/11 :  11:31:29  Show Profile Send wallraff a Private Message
quote:
Originally posted by epkpeng

Ta en sökning på HF LS-1. Det är förvisso ingen golvare...men en nätt fin stativare som ämnas kompletteras med subb framöver, och blir då en fullvuxen (golv)högtalare.

Golden Age är ett alternativ...ett bra sådant! Dock verkligt bra högtalare, vilket man kan lura sig på att köra "för bra" högtalare till resten av stereon.

www.speakbuilding.com är ett uppslaagsverk till ideer.

Bästa citatet:
"Lycka till och tveka inte..."

// Pär E

Vill inte vara petig, men http://www.speakerbuilding.com/ fungerade bättre

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/01/11 :  11:39:40  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Ca metern hög för alla musikstilar? Låter som ett par ProAc-kloner. Sök efter dem på detta forum.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.35 sekunder. Snitz Forums 2000