HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stativhögtalare till Rotel RA-02
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/01/10 :  11:41:19  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Hade tänkt att införskaffa mig ett par stativhögtalare till min Rotel RA-02 förstärkare. Budgeten är 5-10.000kr. Jag har tittar omkring och lyssnat på jag vet inte hur mycket och jag kan bara inte bestämma mig. Förutom välljud ska dom gärna vara fina att titta på också...

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/01/10 :  13:07:08  Show Profile Send mcbiff a Private Message
Jag köpte precis en RA-01 (samma förstärkare, fast utan fjärr) och jag föll för Audiovector C1. Dock så har du lite större budget, så varför inte titta på Audiovector M1?
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/01/10 :  14:48:12  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Jag skulle också ha köpt RA-01 om det inte var så att jag inte kan leva utan fjärrkontrol... det är dock hemskt tycker jag att dom plockar ut 2000kr med bara för en sablans fjärr... förbannad är jag.

Angående Audiovector M1... har tittar på den... den är ju helt klart intressant.
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/01/10 :  15:48:08  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag läste om RA-02 i senaste WhatHifi där den fick mycket högt betyg.
Jag fick tom uppfattningen att den var bättre än NAD320BEE och då är det inte så illa.

Hur låter era RA-01/02 och vad har ni jämfört dem med?

Nyfiken...

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

mcbiff
Member

218 Posts

Posted - 2003/01/10 :  16:05:28  Show Profile Send mcbiff a Private Message
quote:
Originally posted by Stefan007

Jag läste om RA-02 i senaste WhatHifi där den fick mycket högt betyg.
Jag fick tom uppfattningen att den var bättre än NAD320BEE och då är det inte så illa.

Hur låter era RA-01/02 och vad har ni jämfört dem med?

Nyfiken...

När jag köpte så jämförde jag med Marantz PM6010OSE och Cambridge Audio A500. Den största skillnaden mot båda dessa var att det fanns mer kraft att hämta, högtalarna öppnade sig på ett annat sätt. Både Marantzen och Cambridgen lät lite instängda i jämförelse, även om Marantzen var klart bättre än Cambridgen i detta avseende. Bas och diskant var även de mer detaljerade och framstod inte som beslöjade som de hade en tendens att göra med de andra. Kort sagt, det kändes som en bättre förstärkare i nästan alla avseenden.

Allt detta är baserat på lyssnande med i första hand Audiovector C1.
Go to Top of Page

Freahl
Member

80 Posts

Posted - 2003/01/10 :  18:21:43  Show Profile Send Freahl a Private Message
Leta efter ett par Monitor Audio GR 10!
Köpta mina innan jul och fick betala 9500 efter lite prutande(i en affär i en backe i gbg). Tilläggas bör att de var demo ex.
Dock så funkar de klockrent. Fin diskant och mellanregister. Både jag och min bror tyckte att de lät bättre än Audiovector M1 super.

Men det är du som avgör. Lycka till!

Mvh Fredrik

"Mindre är mer"
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/01/10 :  19:57:13  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Concertino från Sonus F eller Concerto från dito
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2003/01/11 :  01:08:20  Show Profile Send n/a a Private Message
Öhh... Jag tycker att du ska komma in på Ljudis lämplig lördag kära Yahriel (Who is a friend of mine) så ska jag visa lite goda alternativ till den förstärkaren... med den förstärkaren!

//Jonas

Insyltad i branschen via Ljudmakarn

Edited by - n/a on 2003/01/11 01:09:32
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/01/11 :  16:06:22  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Kära X-Ray :-) Jag skulle ha gjort det om det inte var så att jag vaknade precis (blev lite festande igår)... och nu känns klockan lite mycket... men jag måste ju lyssna på Audiovector M1:an någon gång så misströsta inte. Men som sagt, jag funderar på att köra med Rotel RC-03/Rotel RB-03 kombinationen istället för Rotel RA-02... eventuellt någon Arcam modell... fan, jag vet inte.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000