HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 !#¤*!! CDbrännarn har pajat!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2003/01/10 :  08:58:53  Show Profile Send Björne a Private Message
Cdbrännarn pajade i går kväll så jag behöver en ny.

Är det någon som vet om alla kända märken typ Sony, philips, Yamaha,
NEC,TDK och plextor är lika bra eller är nån lite bättre.

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/01/10 :  09:03:50  Show Profile Send dekengren a Private Message
Givetvis ska du ha den nya Yamaha som tatuerar etiketter på cd-skivan!
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2003/01/10 :  09:13:20  Show Profile Send SW a Private Message
Köp en Plextor, den funkar ypperligt.

S
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/10 :  09:22:36  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Att köpa en Sony 48x brännare på OnOff/Siba/Giganten för 590:- kan väl inte vara fel?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2003/01/10 :  09:39:33  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Testa en Lite-on, det är en uppstickare som tävlar med Plextor och grabbarna.
Har en själv som funkar ypperligt, billig var den också.

Om du ska gå efter de märken du radade upp så tror jag att TDK och Plextor är de bättre.

Mvh /

Comus
Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2003/01/10 :  09:46:50  Show Profile Send Björne a Private Message
Kollade upp Yamahan och den verkade bra, hade nån ny soundwawe teknik
för audiocd (Det är ju ganska viktigt ). 681kr på cerico.com
verkar ju överkomligt.

Edited by - Björne on 2003/01/10 09:47:36
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/01/10 :  10:59:49  Show Profile Send n/a a Private Message
Plextor lär vara en av dem bättre ja.
Själv kör jag med en billig NEC, fungerar bra, dock brukar jag aldrig bränna musik så där vet jag inte om den fungerar bra...
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/01/10 :  11:05:08  Show Profile Send dekengren a Private Message
Jag tror Yamahan är ett bra köp. Undvik uppstickare då du aldrig vet vad som händer när du stoppar i dom i din dator. Sedan skulle jag av princip undvika Sony då dom inte drar sig det minsta att pilla i godtycklig hårdvara för att kontrollera vad du gör med din apparat (angående kopieringsskydd). Plextor gör även dom mycket bra brännare - många programvarutillverkare använder Plextor som referensbrännare.
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/01/10 :  11:29:52  Show Profile Send Knoppen a Private Message

Björne,
om du köper Plextor, så följer det utmärkat programmet "Plextools" med. Det funkar bara ihop med Plextorbrännare. Det innehåller en mycket fin Digital Audio Extraction-funktion, bättre än något annat gratisprogram. Sedan bör du väga in också vilket brännarprogram som medföljer, och även om det är en fullversion. Nero Burning Rom gillar jag bättre än Easy CD creator, men det kan ju vara en smaksak. Jag tycker det verkar som man kan göra mer med Nero. Easy CD creator verkar vara för dem som inte vill bry sig om att ändra specialinställningar.

Plextor är ett säkert val.

Men även Lite-on har varit länge på marknaden, de är bara lite okända. De ska vara bra har jag hört.

Personligen skulle jag passa mig för Sony, HP, Philips, kanske mest p g a att de för flera år sedan hade icke optimala egenskaper. Hur de är nu vet jag ej.

/Johan
Go to Top of Page

Björne
Member

107 Posts

Posted - 2003/01/10 :  11:42:31  Show Profile Send Björne a Private Message
Tack för tipsen!

Det får blir Plextor eller Yamaha,har inte riktigt bestämt mig ännu.
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/01/10 :  11:52:51  Show Profile Send Zombie a Private Message
Har själv en TEAC, bra grej och billig...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/01/10 :  12:03:21  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
jag har haft många olika brännare genom tiderna. endast kända märken såsom sony, yamaha, plextor. sen för ett tag sedan bestämmde jag mig för att köpa en ny snabbare och läste MÅNGA tester på internet. den brännare som hade fått bäst i test nästan överallt var Liteon 48x. så jag bestämmde mig för att svälja stoltheten () och för en gångs skull köpa något billigt och köpte en sådan.

den är snabb, bränner aldrig fel, läser ALLA skivor, krånglar aldrig osv.

den kostade mig ca 700:- med frakt från www.datorbutiken.com
det är nog det bästa köpet jag köpt till min dator genom tiderna. mest prisvärt iallafall.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

wolfman
Member

220 Posts

Posted - 2003/01/10 :  12:34:55  Show Profile  Visit wolfman's Homepage Send wolfman a Private Message
Lite-On är bra brännare, anledningen till att dom inte är speciellt kända
är att större delen av deras produktion är för OEM marknaden. Tex. Memorex brännare
tillverkas av Lite-On.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/01/10 :  12:53:44  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Jag har nån Samsung-variant med Nero. Funkar utmärkt. Det inte bara står 48x på fronten, det funkar också.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000