HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssningsintryck AE Evo 3 eller Aegis Neo 3?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/08/03 :  16:24:16  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Hej! Jag behöver ett par nya burkar till mitt sekundärsystem. Har haft Mordaunt Short Avant 908 tidigare, men tyckte att de var lite för stora (och basiga) för rummet (12 m2).

Elektroniken är en ny och kanonfin Yamaha AX-497 (2 x 85W äkta watt vid 8 ohm) samt en gammal Philips CD82:a (bitstream-spelare från 90-talet).

Har ett par beggade Evo 3:or på G för 2800 kr. Jag har lyssnat på dessa för cirka 6 år sedan och blev då väldigt impad av det öppna och rappa ljudet. Valet hamnade ändå på Audiovector C3 mkII eftersom de hade lite mer djupbas. Vad tycker ni om dessa burkar?

http://www.acoustic-energy.co.uk/%2FProduct%5Frange%2FAegis%5Fseries%2FAegis%5Fevo%5F3%2Easp

Någon som testat efterföljaren Aegis Neo 3 förresten?

http://www.acoustic-energy.co.uk/Product_range/Aegis_series/Aegis_Neo_3.asp

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

arcticblue
Starting Member

2 Posts

Posted - 2009/11/02 :  19:10:16  Show Profile Send arcticblue a Private Message
Undrar just vad du valde?
Själv har jag AE Evo 3:orna och är mkt nöjd. Särskilt i den prisklassen. För ett par välvårdade Evo 3:or torde väl 2800 fungera :)

Har dock inte provlyssnat Neo 3:orna varav jag så nyfiken på hur dom skiljer sig åt...
Go to Top of Page

flygarjanne
Member

91 Posts

Posted - 2010/04/29 :  01:52:08  Show Profile Send flygarjanne a Private Message
Hejsan
har ett par neo 3 V2 och dom låter bra.

men rummet skall nog inte vara för litet.

spelade först i ett på 10-12 kvm
och sedan i ett större ca25, skillnaden var stor.
basen kom fram och ljudet släppte på ett annat sätt.

Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/04/29 :  08:51:51  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jag köpte Heco Celan 500 till lilla systemet istället... Men det var ett svårt val, AE gör fina grejor!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

läktarörnen
Semesterfirare

480 Posts

Posted - 2010/04/30 :  15:08:04  Show Profile Send läktarörnen a Private Message
har du lyssnat på dina nya heco eller har du bara hört på dom?

en del hör på musik och en del lyssnar på musik.

ps, har nu sålt min marantz, så tack för att du valde bort vincent,en. även om jag tror att just vincent/tac går bra i hop med med heco.

mvh en som sätter musiken i framsätet i stället för alla prylar
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/05/10 :  15:16:21  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jag är verkligen supernöjd med mina Heco, de är supermusikaliska. Jag lyssnar på musik genom dem varje dag, och blir ofta förvånad över hur bra de presterar med tanke på sitt låga pris.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000