HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Be'Lakor - Stone's Reach
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2009/07/09 :  22:05:00  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Be'Lakor från Australien släppte nyligen sitt andra album "Stone's Reach".



Be'Lakor spelar Melodisk Metal med Growl-sång, deras musik låter ganska "Svensk" och paralleller kan dras till band som Dark Tranquillity, Arch Enemy och Scar Symmetry, men vissa delar som tex. strukturen på gitarr-riff och keyboards har mer gemensamt med band som Nocturnal Rites och Morifade.
Ruggigt bra låtar, kompetenta musiker och en hyfsat bra produktion gör att deras plattor står sig mycket bra - ja tom. sticker ut - i en genre som väl annars känns något övermättad.



Även deras debutplatta "The Frail Tide" finns tillgänglig nu - en ny upplaga har pressats, då den första sålde slut på ett par månader.

Lyssna här: www.myspace.com/belakor


Importör, distributör och försäljare av Be'Lakors skivor i Sverige är Voodoo-Music.
Jag har priser och e-mailadresser i min "Säljes-tråd".

Hoppas nu bara att admin inte anser att detta inlägg är otillåten reklam - Jag är i första hand ute efter att hjälpa bandet att nå ut med sin musik

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000