HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Art Dudley har rätt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/07/03 :  08:56:20  Show Profile Send B-200 a Private Message
Satt och läste detta:

http://www.stereophile.com/artdudleylistening/listening_78/index.html

Listening #78

Som handlar om The Lars. På sida 2 långt nere redogör han för sina egna reflektioner och jag känner igen mig fullkomligt. Exakt så sitter jag och fungerar. Läs gärna det och ge reflektioner. Hammaren på spiken är ett understatement.

Jag menar sektionen som börjar så här:

"First: It seems that, the older I get, the less tolerance I have for conspicuous consumption in general, and for the conspicuously overstyled and altogether overcooked monuments to bad taste that pass for high-end turntables..."

Fasen vad kul. Om det inte varit för rättighreter osv hade jag klippt och klistrat men så är det.

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2009/07/03 :  12:51:49  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
http://www.metro.se/se/article/2008/02/04/12/5130-48/

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2009/07/03 :  13:52:31  Show Profile Send B-200 a Private Message
tycker det är konstigt att den sitter ihop med magneter borde inte det påverka apparaturen ?

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/07/03 :  16:17:44  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
quote:
Vanliga förstärkare förstärker inte bara ljudet, de skapar också nya ljud. Vi kan inte höra dem, men vår hjärna uppfattar dem och stressas av dem. Genom att använda rör istället för transistorer och bara använda balanserade signaler skapar The Lars ett rent ljud, säger Lars Engström.



Aha!!
Då fattar jag

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2009/07/03 :  17:45:56  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Ursäkta men ibland blir salespitchen ganska tafflig. Rör skulle inte lägga till eget ljud i motsats till transistorer??

Inget ont om The Lars som produkt och jag misstror att citatet är ordagrant från hans mun.

Detta citat

#8226;#8226; Vad behöver jag köpa mer för att kunna njuta av The Lars fullt ut?
#8211; En cd-spelare för 10 000 kronor och högtalare och kablar. Det kan ju kosta en del också, säger Lars Engström.


Går det också att le åt

mvh



www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.49 sekunder. Snitz Forums 2000