HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifi möbler
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2009/06/28 :  09:38:06  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Hej.
Jag råkade surfa in på Hifi-klubben och såg då denna produckt.
Det jag reagerade på var priset, vad tycker ni nästan sanslösa 6000kr för denna:)

http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehoer/hi-fitv-moebler/argon_cube_3_moebel_vit.htm

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2009/06/28 :  10:21:00  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Tänkte först på Ikea när jag såg bilden, sedan föll tanken på de träfärgade skrivbordshurtsar som det brukar vimla av på myrorna.

Mvh /

Comus
Go to Top of Page

robban70
Starting Member

8 Posts

Posted - 2009/06/28 :  13:19:02  Show Profile Send robban70 a Private Message
Ja inte var det nåt somm jag skulle härbärgera min hifiprylar i...
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/06/28 :  23:56:00  Show Profile Send FBK a Private Message
Konstig prissättning tyckte jag också när jag såg dem, misstänker att de inte lär sälja många...

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2009/06/29 :  00:13:15  Show Profile Send Blue a Private Message
Snyggare än det mesta när det gäller dedicerade hifimöbler skulle jag nog säga. Så det kan säkert sälja en hel del, när frugorna får vara med och bestämma.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Sceptic
Member

746 Posts

Posted - 2009/06/29 :  20:33:34  Show Profile Send Sceptic a Private Message
Med tanke på att det inte direkt är gratis skulle jag personligen vänta och spara ihop till ett finite signature som både är snyggt och bra
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2009/06/29 :  20:50:31  Show Profile Send ohmega a Private Message
*HOST* som smålänning så har jag funderat lite andra banor....

IKEAS förvaringssystem "BRODER"...i rent vägghängt utförande.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2009/06/29 :  21:08:26  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Det är SVÅRT med snygga HIFI-möbler. Och med små serier blir väl priset därefter.

Waf, Waf!

Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2009/07/01 :  09:06:35  Show Profile Send bibi50 a Private Message
På tal om möbler....
Vet ni någon snickare som tar på sig att producera cd hyllor enligt mått eller beskrivning ? Är trött på utbudet typ IKEA som gör hyllor som komer ner till golvet (vill de se mig krypa för att nå till min favorit cd?) eller så smala att man får 10 cd i rad...
Go to Top of Page

bluemindboy
Member

380 Posts

Posted - 2009/07/01 :  09:32:11  Show Profile Send bluemindboy a Private Message
Jag tyckte den var ganska schysst. Dock lite liten kanske.
Min röst hamnar nog på Argons kuber ist, de är trevliga..

Sen tycker jag det är fel att jämföra kvalitetsmöbler handgjorda i Danmark, med IKEA.
Det är som när folk säger:
-Va, en stereo för 100 000!? Man kan få en stereo på Elgiganten för 1000..

Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2009/07/03 :  20:30:11  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
quote:
Ben och kabelgenomföring kan köpas separat


Opps såg att man dessutom är tvungen att köpa ben och kabegenoföring separat

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2009/07/03 :  21:06:05  Show Profile Send sopwith a Private Message
Säljer dom något efter senaste prishöjningarna??, en gång i tiden kunde man gå till Hifiklubben och köpa sig en bra anläggning för hyffsat lagom pengar, numera är dom nästan lika dyra som dyr-fi affären, Denon dussinmärke massproduktion PMA-2000 nu lika dyr som en Bladelius Tyr!!, undrar vilken man hade köpt.., undrar vilken som har ett andrahandvärde som ett bojsänke..,
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/07/04 :  16:35:31  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Problemet i det fallet torde ju vara att färre känner till Bladelius utanför hifikretsar. MvhKristofer
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2009/07/05 :  21:25:06  Show Profile Send Mschill a Private Message
Finns många möbelsnickare som gör möbler på beställning. Och med de priser som Hifi klubben tar för lite lackad spånskiva så skulle jag hellre gå till en möbelsnickare.



Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/07/06 :  00:26:00  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Säljer dom något efter senaste prishöjningarna??, en gång i tiden kunde man gå till Hifiklubben och köpa sig en bra anläggning för hyffsat lagom pengar, numera är dom nästan lika dyra som dyr-fi affären, Denon dussinmärke massproduktion PMA-2000 nu lika dyr som en Bladelius Tyr!!, undrar vilken man hade köpt.., undrar vilken som har ett andrahandvärde som ett bojsänke..,

Det var förr det..
Har sagt det förr, Hifiklubben har i slutändan efter 1-2 modell byten nästan samma priser som om pryttlarna skulle säljas genom vanliga kanaler. Det är bara i början efter att de tar över ett märke som det säljs "klart" billigare än ifrån gammla leverantören för att visa upp hur billiga de är, sedan efter modelbyte så höjs priserna igen även om de kanske inte höjs exakt med samma summa som det sänktes med. Det intrycket har jag i alla fall fått efter att ha följt sortimentet sedan man blev intresserad av Hifi i början på 90-talet
quote:
Finns många möbelsnickare som gör möbler på beställning. Och med de priser som Hifi klubben tar för lite lackad spånskiva så skulle jag hellre gå till en möbelsnickare.

Kostar lite mer, men inte mycket mer och det är mycket dyra lackade spånskivor de säljer...

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000