HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 iPhone OS 3.0
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2009/06/17 :  21:26:03  Show Profile Send Hornta a Private Message
Heldiggar nya OS 3.0 från Apple till iPhone.
Finns att installera igenom iTunes och fungerat felfritt för mig.

Ladda ner genast! :D

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2009/06/17 :  21:54:46  Show Profile Send Håkan64 a Private Message
Har laddat hem men får inte MMS att funka... provat allt... antagligen en hel drös av iPhone-användare som ska leka ikväll.

Klipp och klistra funktionen är magisk. Apple rockar som ingen annan.

Edited by - Håkan64 on 2009/06/17 21:54:59
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2009/06/17 :  23:29:19  Show Profile Send Hornta a Private Message
har inte provat mms, inte större behov än så länge men svårt att se varför det inte skulle fungera...

är riktigt sugen på att köpa nya "3G S" för att få de sista funktionerna, voice over och kompass kommer nog att krävas för många intressanta program i framtiden! :D

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/06/17 :  23:38:04  Show Profile Send acebowler a Private Message
Iphone är da shit! Likaså alla Apple produkter tycker jag! Dom bara fungerar!!!

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2009/06/17 :  23:51:01  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
MMS verkar strula för många just nu och gissar på att Telia jobbar på det.

Lite mer infor, tips etc kommer på deras blog löpande:
http://teliaiphoneblog.se

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/06/18 :  08:32:17  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Vad är det mer som är nytt, jag har letat runt lite och hittat någon liten ny grej här och där men inget super-upphetsande?

Sök-funktionen t.ex. är trevlig.

Hade hoppats på att det skulle fungera bättre med wrapping istället för radbrytningar i epost men det verkar de inte ha gjort något åt

Bloggar lite från iPhonen via e-postmeddelanden och jag måste alltid gå in och efterredigera inläggen vilket känns jobbigt. Hade gärna sett formatering i epost, t.ex. centrerad text och att det inte blir radmatningar istället för riktig wrapping.

Tangentbordet tycker jag blev lite knepigare nu när ÅÄÖ kommit ut som vanliga tangenter istället för att bara ligga under "A" och "O". Tycker mina fingrar varit lite för klumpiga för att alltid hitta rätt och det blir ju inte lättare nu när man krympt ned bredden på tangenterna

Hade hoppats på lite snabbare Safari även för oss som inte tar den nya 3GS men det är ingen skillnad i surfhastighet.

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2009/06/18 08:33:54
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2009/06/18 :  17:01:17  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Bara att den tar liggande vy i epost, sms etc är väldigt välkommet. Att kunnan vända telefonen som modem till min laptop står väldigt högt. Bättre kalender, bättre synkning av notes etc i iTunes, MMS?

Testa att leta efter nån app som istället är anpassad för det bloggverktyg du använder.

Go to Top of Page

fischen08
Member

239 Posts

Posted - 2009/06/18 :  17:53:08  Show Profile Send fischen08 a Private Message
Snacka om smart av Apple att bara släppa "voice-control" till den nyare... det hade jag gärna sett i OS 3.0 Största +:et med OS 3.0 enligt mig: copy/paste, helt underbart!

Glad midsommar förresten!

-"Den som väntar på något gott blir aldrig fet"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2009/06/18 :  23:15:18  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
quote:
MMS verkar strula för många just nu och gissar på att Telia jobbar på det.

Lite mer infor, tips etc kommer på deras blog löpande:
http://teliaiphoneblog.se

Jag ringde bara till Telia kundtjänst på 90200 så gjorde tjejen i andra änden av luren en ändring i systemet, och sedan fungerade det. Gick på några sekunder.

Det som behövs nu är en liten foto-redigerare så jag kan skala ner bilderna jag plåtar från 2Mpix till önskad storlek innan jag skickar dem. Det ska inte behöva ta en halvtimma för min fru att ta emot en bild...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2009/06/21 :  12:47:18  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Men blir bilden så stor om du tex mejlar den? Har för mig att det är en mindre version då.

Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2009/06/21 :  22:44:55  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Har inte funderat på det över huvudtaget. Ska höra med frun om hon kan kolla det på sin.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2009/06/29 :  18:00:50  Show Profile Send eliot a Private Message
Varken MMS eller att skicka mail från telefonen (fungerade tidigare!) fungerar nu

- Får ta tag i det - men varför kan det inte bara fungera

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2009/06/30 :  12:42:13  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag skickade ett SMS med texten "MMS" till 4466 och fick då meddelandet:
quote:
Din mobil kan inte ta
emot inställningar för
MMS. Kontakta
kundtjänst på telnr
90200 för hjälp med
manuella inställningar.

- Jag ringde numret och de fixade det - behövde bara starta om telefonen. Det visade sig att utgående epost-inställningen ändrats med den nya mjukvaran så jag fick ställa tillbaka det så som det varit innan,
dvs. för utgående e-post
SMTP mail1.telia.com
(istället för smtp.bredband.net)

//Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2009/07/05 :  11:36:58  Show Profile Send bmxx a Private Message
läste lite hastigt någonstans hur man skulle göra för att fixa mms, gjorde alla grejerna man skulle men inget funkade, blev less och sket i det, läste för någon dag sedan att man skulle starta om telefonen. PRESTO!

Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000