Det borde vara den termiska resistansen från själva halvledaren till luften (ambient), och från halvledaren till kapseln (vid kylarmontage). Om jag inte har fel så ska Juction to Ambient vara magnituder högre än Juction to Case, du kan dubbelkolla siffrorna.
quote:Thermal Resistance, Junction to Ambient RJA 200 °C/W Thermal Resistance, Junction to Case RJC 83.3 °C/W
Tydligen överdrev jag skillnade lite mellan värdena. Det var så länge sedan jag räknade på termisk resistans (minst 20 år) att jag måste plocka fram referensböckerna för att dubbelkolla det, och jag vet inte var jag har dem.
Thermal Resistance, Junction to Case R#JC 83.3 °C/W
ska man tydligen hålla koll på och peranders tumregel köper jag rakt av.
@peranders
"sär skrivning" det kräver nästan en egen tråd att förklara.
Men helt kort bara. Jag stavar mycket mycket illa. Så illa att jag slapp arbeta med olika registreringar av diverse dokument, detaljler mm. Dom bara försvan och blev pga felstavning i stort sätt osökbara. Men det är inget jag begråter precis.
När jag skriver inlägg på forumet använder jag ett rättstavningsprogram. Och programmet rättar ibland automatiskt vissa ord som tex "o sökbar". Nä......inte är det jag som är smittad av "sär skrivnings sju kan". Mer då av dyslexi. Men vist ser det knepigt ut.