HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Byte till InterM R500 plus - Vilket lyft!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/06/07 :  16:16:32  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag visste att InterM R500 plus var bra då jag hört det hos iS i Kungsängen. Nu har jag provat det i lugn och ro i hemmiljö tillsammans med Benchmark Dac 1 och iS 6 mk2 högtalare.

Jag har tidigare kört NuForce reference 8.5v2 monoblock som kostar nya 25.000 kr paret och tyckt att det låtit riktigt bra.

Jag kör Squeezebox v3 som drive coaxialt ut till Dac 1 och sedan balanserat till 1 st InterM slutsteg. Kablarna är Silk och 2 riktigt korta bitar på ca 80 cm oterminerad SilSpeak Master reference som högtalarna.

Jag trodde inte att det skulle bli så mycket bättre, men jag ger nu upp min skepticism.

Ljudet lossnar från högtalaren och ljudbilden är mer organisk och minst lika upplöst som tidigare. Det är också mer 3D och djup i ljudbilden. Bakgrundsbruset i högtalarna är t.o.m lägre än med NuForce blocken

Ljudet är bättre eller minst lika bra som tidigare, och priset på InterM då. Det måste betraktas som ett fynd med 4750kr!

Det är även ett framtidssäkert slutsteg som både kan bryggkopplas och köras som monoblock samt moddas/uppgraderas.

Varför slänga pengar i sjön på slutsteg som låter sämre? Tur att jag upptäckte denna guldklimp som kommer att stanna i stereobänken.

Måste jag tillägga att NuForce blocken nu är sålda, pengar tillgodo till i sommar OCH det låter bättre!

Hatten av för detta slutsteg!

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/06/07 :  16:37:33  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
som kommer att stanna i stereobänken

Har jag inte läst detta förr i någon av dina trådar?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/06/07 :  16:42:14  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jo, men den här gången är det på riktigt såklart
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/06/07 :  16:51:53  Show Profile Send FBK a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=73654&whichpage=3
Mina intryck.
quote:
Har jag inte läst detta förr i någon av dina trådar?

Huvudsaken är att man hittar rätt och jag upplever JWO testande som just testande och letande efter sitt ljud, andra skriver upp produkter som sjutton och sedan säljer strax efter och gör så gång på gång och sådant är illa.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2009/06/09 :  16:44:57  Show Profile Send whiskyman a Private Message
sådant är illa

Skulle tro framförallt för din plånbok så länge man inte försöker sig på att göra någon eget som man sedan försöker, genom sina rekommendationer, få sålt. MvhKristofer
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/06/09 :  17:37:18  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag blev riktigt överraskad över detta slutstegs prestanda. Jag undrar hur mycket bättre det blir om jag bryggar det och skaffar ett till så det blir en monostegskonfiguration. Det får framtiden visa. Just nu låter det tillräckligt bra med ett steg:)]

Edited by - JWO on 2009/06/09 17:38:03
Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2009/06/09 :  18:09:21  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
quote:
Jag blev riktigt överraskad över detta slutstegs prestanda. Jag undrar hur mycket bättre det blir om jag bryggar det och skaffar ett till så det blir en monostegskonfiguration. Det får framtiden visa. Just nu låter det tillräckligt bra med ett steg:)]

Mycket bättre i min rigg!! ETT steg blir dessutom lite för klent för mig. Två steg blev klent när en illasinnad man dök upp med Infected Mushroom!!

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..

Edited by - Goldfinger on 2009/06/09 18:39:08
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/06/09 :  19:06:31  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Skönt att veta vad nästa uppgradering blir. något att se fram emot!

Edited by - JWO on 2009/06/09 19:06:58
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/06/09 :  21:10:57  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Två steg blev klent när en illasinnad man dök upp med Infected Mushroom!!

Infected Mushroom finns ALLTID med när anlägningar ska testas

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000