HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp ang köp av studiomonitorer.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SebbeE
Starting Member

10 Posts

Posted - 2009/06/07 :  11:16:27  Show Profile Send SebbeE a Private Message
Hej. Är relativt ny på detta forum och måste bara passa på att tacka för att forumet finns!

Till min fråga;

Jag är på jakt efter ett par relativt bra stuidomonitorer till ett relativt bra pris.

Jag har hittills fäst mig för Behringer Truth; B2031A och B3031A.
Enda skillnaden på dom är att 3031A'n har banddiskant.

Jag har hört mycke vänliga ord om banddiskan och jag är sugen på att lyssna på den. Att tilläggas är att jag aldrig har hört ett par banddiskanter förut.

Är det någon som kan något om dessa två monitorer eller vet om jag skall satsa på banddiskant eller ej?

Tack igen för ett mycket bra forum!
/SebbeE

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2009/06/07 :  14:30:57  Show Profile Send f95toli a Private Message
Det går inte att säga att en högtalare låter på ett specifikt sätt bara beroende på vilket typ av diskant som använda; det är så mycket annat som spelar in. Och så skiljer det naturligtvis vädligt mycket mellan olika banddiskanter också.

Personligen skulle jag kanske inte i första hand titta på banddiskanter i det här prissegmentet; vad jag vet så kostar det rätt mycket att tillverka bra sådana så det har nog kompromissats rätt kraftigt för att få ned priset.

Men i släntänden så är det som vanligt provlyssning som gäller....

Go to Top of Page

SebbeE
Starting Member

10 Posts

Posted - 2009/06/07 :  14:52:15  Show Profile Send SebbeE a Private Message
Självklart skall jag provlyssna.
Dock är jag så pass novis så jag inte märker om banddiskanten låter bra eller inte.

Har du något annat tips på en bra studiomonitor runt 4500kr klassen?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000