HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DAC i MPP505 vs DacMagic
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alfon_s
Starting Member

5 Posts

Posted - 2009/06/01 :  22:39:15  Show Profile Send alfon_s a Private Message
Hej!
Har precis skaffat ett par IS6 och letar elektronik till dessa.
Ljudet kommer uteslutande från flera olika datorer och det är bara 2-kanal som gäller.

Så det lutar åt en DAC för att inte behöva ha flera bra ljudkort, USB är ett + men inget krav. Har inte bestämt mig om slutsteg el. integrerad ännu. InterM R500 verkar ju prisvärt men jag vill inte riskera att få brumm så är lite osäker ang det.

Men till huvudfrågan, någon som har en uppfattning om hur DAC'en i Advance Acoustic's försteg är mot DagMagic?? Det känns som de två är intressanta alternativ just nu!


//Dan

IS6 Pro MKII+, vi börjar där

mac
Member

286 Posts

Posted - 2009/07/28 :  00:36:16  Show Profile Send mac a Private Message
Hej

Jag är också nyfiken på detta. Är inne på att gå över till att köra via datorn och skippa Cd, så det vore intressant att hitta en smidig lösning på det här med DAC och försteg.

/M
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2009/07/28 :  07:32:36  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Tjena!
Samma här ingen CDP....ska uppgradera min dac med en usb-ingång. Det är en Harmony Design.
mvh dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2009/07/28 :  19:16:13  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Satsa på en DAC med försteg. Brystons nya har fått riktigt goda omdömen.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/07/29 :  17:36:44  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Grattis till en av världens bästa högtalare!

InterM brummar inte enligt mig. InterM låter mindre än mina NuForce ref8.5 v2 jag hade innan. Bättre låter InterM också.

Jag kör med en Benchmark Dac 1 balanserat till InterM med Silk 050. Nästa steg för mig är att skaffa ett InterM till och brygga.

Köp InterM, du blir inte besviken.

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/07/29 :  23:17:59  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
H/K HD990 har en helt otrolig DAC med två ingångar. Samt inbyggt CD-spelare. Köp den nu på Pixmania för 3800 kr inkl frakt (gäller månaden ut).

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000