Baksidan på kretsen är ihop kopplad med ett av benen (v-out) så man har spänning på det, dvs brickan och skruven är bara för att isolera den från kylaren så inte den leder nå.
Om jag inte fått allt helt om bakfoten
Edit: Kollade upp vilket ben den var kopplad till
Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den. ;)
Vi ska absolut ha kylflänsar på regulatorn till DC-motorstyrningen. Och nu vet vi, att det blir inbyggnaden som får avgöra om det ska vara isolerskiva eller inte.
Om du bygger "ljud" bör du alltid isolera från chassiet även om den rent "fysiskt" skall anslutas till chassiet.. för att undvika "humloops" (vet inte vad man säger idag på svengelska?? brum-kretsar??)
Nä... det är styrelektronik till en skivspelare. Men det är en bra tanke som jag ska beakta ändå.
quote:"humloops" (vet inte vad man säger idag på svengelska?? brum-kretsar??)
Ett uttryck som jag ofta höre av labbkillarna var "jordlopar". Vi ett tillfälle frågade jag vad det var. Det dom menade var att jord inte var kopplat till samma punkt, utan det blev någon slags rundgång.
Räkna med att de material som används i isolermaterialen har hög elektrisk isolationsförmåga men liten termisk isolation. De är ju dessutom mycket tunna.