Author |
Topic |
|
Alexander
Member
89 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 12:44:41
|
Hejsan!
Någon som har lyssnat på dom här? Vad tycker ni? Finns det några andra bra alternativ?
/Alexander
|
|
whiskyman
Member
3896 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 13:59:05
|
Hej, jag har haft en Primare D20. Det var versionen innan den blev uppdaterad. Denna tyckte jag också lät utmärkt,men har nu bytt till en D30.2: MvhKristofer |
|
|
UnholyRishna
Member
409 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 14:01:35
|
Jag har själv D20 mkII kombinerad med förstärkaren A30.1 . Jag tycker själv att Cd-spelaren går mycket bra. den är ganska varm med en mjuk och klar diskantåtergivning, enligt vissa kanske lite för mjuk.. Skulle dock helst vilja ha D30.2 istället.. Men man kan ju inte få allt
Vad är den andra saken du pratade om för något? |
Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-) |
|
|
Alexander
Member
89 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 14:42:37
|
quote: Originally posted by UnholyRishna Vad är den andra saken du pratade om för något?
Menar du I20? Det är förstärkaren (A20) Har kollat lite på A30.1 och D30.2 men då blir det lite mera pengar |
|
|
poman
Member
902 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 14:57:53
|
Hej Alexander!
Jag har den nya A20 eller I20 som man har döpt den till den låter alldels utmärkt man har förbättrat nätdelen i den, därmed har dynamiken förbättras plus bas. Har också D20 mkII som passar dylika förstärkare som hand i handsken. En ganska varm ljudåtergivning.
mvh/PO
quote: Originally posted by Alexander
Hejsan!
Någon som har lyssnat på dom här? Vad tycker ni? Finns det några andra bra alternativ?
/Alexander
|
|
|
|
Anton
Klubbmästare eoJeud
1219 Posts |
Posted - 2003/01/08 : 15:35:11
|
Har haft ett kort och, inte helt problemfritt, förhållande med A20mk3. Ljud mässigt var det inget problem, den låter mycket bra. Men fjärrstyrningen var värdelös!
I vissa lägen fick förstärkaren för sig att jag ville byta ingångskälla när jag skulle justera volymen (via fjärr). Detta fel förvånade mig då jag aldrig upplevt liknande "bugg" i någon annan fjärrstyrning. Det är ett konstruktionsfel som tydligen alla hittils tillverkade A20 har! Ett fel som man inte lyckats lösa och inte kommer att kunna lösa med mindre än att man konstuerar om den (byter komponenter), ett fel som enligt min mening inte skall få förekomma. Speciellt inte på ett kvalitets betonat märke som Primare! Tråkigt men sant, för den låter som sagt bra. Förstärkaren har jag av ovanstående anledning inte kvar.
/Anton
|
|
|
|
Topic |
|