Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2009/05/25 : 22:28:15
|
Igår när jag kom hem efter jobbet så satte jag mig och spelade lite xbox 360 efter ett tag började ett rejält flimmer.
http://s207.photobucket.com/albums/bb149/Shiznit83/?action=view¤t=MVI_3119.flv
aha tänkte jag de måste vara tvn som är fel på?
prövade att byta mellan component och hdmi och samma oavsett vilken jag testade. satte igång boxern för att se om samma händer på denna, men här fungerar det nästan som de ska.
Pratade med supporten och de trodde på grafikfel på xboxen :(
Sen händer något med tvn och några tunna vertkala linjer är över hela tv men man ser dem bara då det är hel svart bild. sen så är det massa röda prickar/pixlar uppe i hörn som också bara ses om de är svart.
Jaha tänkte jag xbox trasig och är nu även denna tv fel på?
3 platta tv apparater av märket lg,samsung och nu panasonic har varit fel på inom loppet av 2 år, börjar bli less på den dåliga kvaliteten på grejer idag.
Tänkte inte mer på detta utan gick på jobbet dagen därpå, sen när jag kom hem slog jag på tvn och boxern och nu var den helt svart, lampan lyste men blev ingen bild samt att han inte svarade på knapp tryckningar. Allt detta hände då inom loppet av ca 24 timmar och då ställer jag frågan kan det verkligen vara möjligt utan att det t.ex har kommit någon strömspik som slagit ut alla 3.
För vad är sannolikheten att alla 3 går sönder typ samtidigt?
Redigt less på sån här skit nu, tur att garantin iaf finns kvar.
|
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|