HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 börjar bli riktigt less på saker som går sönder.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2009/05/25 :  22:28:15  Show Profile Send Snoop a Private Message
Igår när jag kom hem efter jobbet så satte jag mig och spelade lite xbox 360 efter ett tag började ett rejält flimmer.

http://s207.photobucket.com/albums/bb149/Shiznit83/?action=view¤t=MVI_3119.flv

aha tänkte jag de måste vara tvn som är fel på?

prövade att byta mellan component och hdmi och samma oavsett vilken jag testade. satte igång boxern för att se om samma händer på denna, men här fungerar det nästan som de ska.

Pratade med supporten och de trodde på grafikfel på xboxen :(

Sen händer något med tvn och några tunna vertkala linjer är över hela tv men man ser dem bara då det är hel svart bild. sen så är det massa röda prickar/pixlar uppe i hörn som också bara ses om de är svart.

Jaha tänkte jag xbox trasig och är nu även denna tv fel på?

3 platta tv apparater av märket lg,samsung och nu panasonic har varit fel på inom loppet av 2 år, börjar bli less på den dåliga kvaliteten på grejer idag.

Tänkte inte mer på detta utan gick på jobbet dagen därpå, sen när jag kom hem slog jag på tvn och boxern och nu var den helt svart, lampan lyste men blev ingen bild samt att han inte svarade på knapp tryckningar. Allt detta hände då inom loppet av ca 24 timmar och då ställer jag frågan kan det verkligen vara möjligt utan att det t.ex har kommit någon strömspik som slagit ut alla 3.

För vad är sannolikheten att alla 3 går sönder typ samtidigt?

Redigt less på sån här skit nu, tur att garantin iaf finns kvar.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/05/26 :  08:07:17  Show Profile Send matte76 a Private Message
Tyvärr har väl Microsoft haft en massa problem och fel med Xbox 360...vet inte om PS3 klarat sig bättre. Har själv en Wii sedan ca 3 år och har inte haft ett enda problem.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000