HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audiovector S1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

lasseb
Starting Member

20 Posts

Posted - 2009/05/15 :  21:16:25  Show Profile Send lasseb a Private Message
Är intresserad av någon av högtalarna i Audiovectors S1-serie. Har sökt inlägg och läst de test jag kunnat hitta men blir inte riktigt klar över hur mycket och på vilket sätt de olika högtalarna skiljer sig åt (Std, Super, Signature och Avantgarde). Jag kommer antagligen att kunna jämföra dem sinsemellan i verkligheten vid en lyssning i juni men skulle vara intresserad av att höra andras erfarenheter och tankar om dem här på forumet. Idag har jag en Arcam Solo music - inte den saftigaste förstärkaren som finns m a o - funkar helt ok men kommer troligen att uppgradera framöver. Tror dock att Arcamen kan funka till S1-serien. Vad säger ni - tacksam för input!

Syns man så finns man och väntar man på något gott så väntar man aldrig lika länge som den som väntar på någon som gått - Arcam Solo music, Buchardt Audio S200, Denon AH-D7000, Heed canamp

Twilighter
Member

590 Posts

Posted - 2009/05/15 :  22:10:33  Show Profile Send Twilighter a Private Message
om du sitter på dynaudio idag så är inte direk S1orna svårare att driva :) sedan funkgerar adiovector relativt väl med icke highend elektronik med, en super eller signature blir nog min rekomendation :)

Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5
--> Ino Audio pi60s

Go to Top of Page

rambler
Member

93 Posts

Posted - 2009/05/16 :  10:39:04  Show Profile Send rambler a Private Message
Sitter själv med audiovectors S1 advantgarde och tycker att dom spelar suveränt bra.
En mycket snabb högtalare som spelar öppet och neutralt enligt mig. Men kör gärna en sub till för att få lite botten i dom.
Med din arcam solo så skulle ja rekomendera super eller signature, avantgarden kräver lite mer av elekroniken för att komma till sin rätt.
Go to Top of Page

lasseb
Starting Member

20 Posts

Posted - 2009/05/16 :  11:23:50  Show Profile Send lasseb a Private Message
Har tänkt så själv men ändå funderat på att ta höjd inför framtiden genom att köpa det bästa. Men det går ju att uppgradera - är dock osäker på om det i slutändan blir dyrare än att köpa Signature direkt?

Syns man så finns man och väntar man på något gott så väntar man aldrig lika länge som den som väntar på någon som gått - Arcam Solo music, Buchardt Audio S200, Denon AH-D7000, Heed canamp
Go to Top of Page

rambler
Member

93 Posts

Posted - 2009/05/16 :  14:41:03  Show Profile Send rambler a Private Message
Det blir mycket dyrare att uppgradera efterhand. Kommer inte ihåg prisskillnaden.
Bättre att köpa avantgarden direkt så har du tagit höjd inför framtiden.
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2009/05/18 :  22:41:17  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
quote:
Det blir mycket dyrare att uppgradera efterhand. Kommer inte ihåg prisskillnaden.
Bättre att köpa avantgarden direkt så har du tagit höjd inför framtiden.


Jo det är nog sant, men kolla om du kan hitta ett par beggade först, så blir det nog inte dyrare att uppgradera senare, om du känner att ett par signature ex. blir lite väl dyra som nya.

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet

Edited by - Thomas_Ö on 2009/05/18 22:42:00
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000