HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vandal !!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2009/04/22 :  23:11:32  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Det hela började med att jag hade bestämt mig för att byta till sommarsulorna på bilen vilket avlöpte väldigt enkelt nästan för enkelt. Glad som man var så bestämde jag mig för att kolla ringtrycket och handla lite förnödenheter när jag ändå var på gång.

Satte mig i bilen och körde sakta iväg gläds samtidigt över hur tyst det är jämfört med vinterdäcken precis som jag skulle lämna parkeringsområdet så började varningslampor lysa och en summer gjorde sig påmind. Hjärtat for upp i halsgropen samtidigt som man satt på nålar när man såg att både kylvätske lampan och oljan lyste samt blinkade ihärdigt sakta, sakta tog jag mig tillbaks till garaget.

Väl där kollade jag igenom handboken för att få en hum vad som var på gång när jag väl hade lugnat ner mig lite så beslöt jag mig för att kolla kylarvätskans nivå upp med huven och näää det såg bra ut. Men va F*N vad ser jag, två kablar avknipsade till sensorn för kylvätskan och en massa ludd överallt även delar av en plastpåse var strategiskt in stoppad på ett bra ställe bredvid generatorremmen.

Jag hade fått en mus i motorrummet som har gått bärsärkagång vid en närmare undersökning visade det sig att den hade provat på en del olika plaster som är rena godiset pga mjukgörarna knipsat av en del andra kablar och kortat dessa men någon centimeter även en del syntetgummi hade fått på hälsning.

Jaja det blev till att städa ut det påbörjade musboet, vräkning med omedelbar verkan betalar man ingen hyra har man inte där att göra. Nästa steg var att kolla alla kablar och slangar så att man inte råkar utför något när man kör. Det tog ett par timmar att fixa allt med de av knipsade kablarna jag fick plocka bort en massa plastdetaljer innan jag hittade allt.

Nu kom nästa fas i att få väck vandalen från garaget visst en fälla hade varit fint eller lite gift men något sådant fanns inte tillgängligt. Det blev till att gräva i kattlådan efter lite väldoft som jag helt enkelt låter vara i en öppen påse på golvet under bilen. Visst luktar det skit men är nog effektivt får man hoppas annars får man ta livet av musen.

Det är faktiskt andra gången jag har en mus i motorutrymmet den förste bodde länge i utrymmet där styrboxen har sin plats den lät jag faktiskt vara kvar för den gjorde inget med bilen sen var det kul att se den titta fram och njuta av fartvinden när man var ute och körde. Jag misstänker att denna gång är det en hona som skall ha ungar som har varit framme.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/04/23 :  00:47:22  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Inte helt ovanligt även omfattningen verkar ha varit stor...
Vad är det med möss och diskmedelsflaskor förresten? Yes-korkar verkar vara synnerligen trevliga att äta.

Själv hittade jag ett uppdukat festbord med mestadels konsumerade nötter uppepå motorblocket i höstas med tillhörande "sågspån" efter öppningen. Någon tyckte tydligen att det var en bra plats. En åsikt som jag inte delade fullt ut.
Ingen skada skedd men jag blev tämligen förvånad när jag öppnade huven för lite allmänkontroll...

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/04/23 :  06:08:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
sen var det kul att se den titta fram och njuta av fartvinden när man var ute och körde



>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2009/04/23 :  08:59:55  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message


Musse pigg och hans vänner, upphör aldrig att roa oss!


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2009/04/23 :  22:49:53  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Senaste nytt!!!

Eländet har har tagit ny vändning vilket innebär att mus har blivit råtta, jodå den har man sett och på måndag åker den ut antingen frivilligt eller med tassarna i väder efter att en skyffel i skallen.

anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2009/04/24 :  08:16:03  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message


Akta Dig bara Anders, underskatta inte Herr/Fru Svatrråtta.

Tänk bara på skyttegravskrig eller Vietnam syndrom.

Jag föreslår en förhandlings lösning.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/04/24 :  09:07:48  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Jag tror det blir en långdragen tvist det här !
Sega råttor har man ju hört talas om !
Musar är ju oftast ganska softa o så
;-)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2009/04/24 :  10:32:26  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message

quote:
Jag tror det blir en långdragen tvist det här !



Jo här gäller det att förhandla i "styrkeposition".
Dra spaden först i motorhuven, med en rejäl smäll. Rada sedan upp allt råttgift Du kan hitta. Tomma burkar också, för det vet inte "Den eländiga teorristen".
Sen stirrar Du terroristen rakt i ögat, och säg "now we taking bissnis".






Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/04/24 :  11:11:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Trängda råttor kan vara farliga säger dom, men som "Gubben" skriver, visa vem som är Boss i din bil !!
Annars får du dra till med hårdare artilleri, Make my day Punk - Sen drar du ett skott i råttan
;-)

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2009/04/24 :  11:53:10  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Skaffa en elak raskatt. En riktig liten SS-kisse. Döp den till Heinrich och ge den endast mat efter den dödat ett par tre råttor.
Lär den tyska, och lär den att marschera.

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/04/24 :  12:07:46  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/04/24 :  17:54:59  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Majsan kom idag med en stor svartråtta, han jobbar extra i vräkningsbranschen, har han föregått din uppsägning av hyresgästen?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000