HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bredbandstelefoni?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/04/18 :  08:09:58  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Jag funderar på att uppgradera till 100mbit och ta bredbandstelefoni i samma veva men är lite osäker på just telefonen.

Är det någon som har bredbandstelefoni här?

Hur låter det? Är det typ samma som vanlig telefon eller ekar det och håller på och låter allmänt skit? Till saken hör också att vi ringer vääääldigt lite, det blir inte många kronor per månad så det är i princip bara abbonemanget som är räkningen.

I mitt fall är det AllTele som gäller.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/04/18 :  08:37:57  Show Profile Send mace a Private Message
Du har PM

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2009/04/18 :  08:55:12  Show Profile Send ninja a Private Message
Jag har Tele2s bredbandstelefon sen 3-4(5) år och den fungerar utan problem!

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/04/18 :  14:34:43  Show Profile Send Vox a Private Message
Tänk på att bredbandstelefoni inte fungerar vid strömavbrott.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

80-talet
Member

362 Posts

Posted - 2009/04/19 :  16:34:00  Show Profile Send 80-talet a Private Message
bredbandstelefoni fungerar utmärkt, men nä det fungerar inte vid strömavbrott men om man som normal medelsvensson har en mobil så löser det sig ganska lätt. är ingen skillnad mot Felia förutom att det är väldigt mycket billigare! så kör på, det är det bästa bytet jag gjort inom detta område (till comhems IP telefoni)!

eoJeud
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2009/04/19 :  16:51:43  Show Profile Send f95toli a Private Message
Min mamma bytte till bredbandstelefoni via Telia för ett tag sedan (i början av januari). Nu fungerar det bra men det var en massa krångel under de första veckorna, när hon pratade med kundtjänst så fick hon intrycket att problem i början inte är direkt ovanliga.
Det är knappast tekniken i sig som är problemet, snarare är det väl så att bredbandstelefoni blivit populärt så snabbt att Telia (i det här fallet) helt enkelt inte hunnit med att bygga ut kapaciteten vare sig vad gäller teknik eller personal.


Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000