HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Mjukvara för att hålla koll på sina foton?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/04/13 :  07:17:40  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Köpte ny kamera och tänkte att jag ska ta mig i kragen och ha bättre kolla på alla bilder på hårddisken, men vilken mjukvara rekommenderar ni?

Följer förstås med någon, BZ heter den visst, har inte provat men det finns garanterat bättre.

Ge mig förslag!

Photoshop Elements?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/04/13 :  07:18:34  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Gärna med funktion som tillåter att man pluggar in kameran och vipps är allt importerat in till datorn på det sätt som man vill ha.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/04/13 :  09:10:56  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Picasa kanske?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/04/13 :  18:54:26  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Många fotografer här men inte ett tips på en programvara för att hålla ordning och reda på bilderna som tas?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2009/04/13 :  18:58:50  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Jag använder mig av Bridge, men jag taggar inte bilderna. Jag har skapat en bildmapp med undermappar. Tycker jag har hyfsad koll på mina bilder.

- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare.
- Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.

Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se
Min hemsida http://www.bildifokus.se
Facebook
http://www.facebook.com/Bildifokus
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2009/04/14 :  09:43:54  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Rekommenderar också Picasa. Gratis, enkelt och bra.

"Learning by doing"
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2009/04/14 :  19:36:38  Show Profile Send boombox a Private Message
Jag använder också bara ett mappsystem. Använder Nikons Transfer, ViewNX och Capture NX2 för import, navigering och bildbehandling. Funderar på att skaffa iPhoto för ett bildbibliotek. Jag har läst att man kan peka det mot existerande mappar utan att allt skall importeras i en stor databas men vet inte än om det stämmer.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000