HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bättre ljud på två veckor Gratis!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2002/07/16 :  08:25:04  Show Profile Send wallraff a Private Message
Bättre ljud på två veckor Gratis!

Är hemma hos föräldrarna över sommaren, så och min anläggning. Tyvär finns inget perfekt lyssningsrum, så anläggningen har stått lite halvdant uppställt i en hall. Har inte lyssnat seriöst på över två veckor då mysfåtöljen sakteligen övergått till ett tvättställ
Mentalt har tankarna gått i stil med "sälj aset annars byt(SAAB)". Vill bara få bort alla grejer, de står i vägen, och spelar man så låter det ändå bara kasst... Har med andra ord öst skit(ej bokstavligt) över anläggning i någon veckas tid. Irriterat mig på den och bara velat ha isär allt Men så fick jag en renässans inatt. Jag plockade ihop cd:n,högtalarna och skarvade på med syrrans radio/förstärkare/bandare. Min förstärkare är på lagning... Satt och halvslummrade och fick bara en oerhörd mental kick! Så bra det låter! Bo Kaspers var inte föranmälda, men helt plötsligt stod hela ligan och jazzade i mitt sovrum! Underbart! Så nu är man uppe på en våg av lycka. Vill inte köpa nytt, trivs bra med det jag har. Det låter ju kanonbra just nu!
Kanske är detta bara något man föreställer sig,att det låter så bra alltså, och egentligen är det sämmre än det varit någon gång förut?! Ligger det 100% mental blockering eller vad är det egentligen som händer?! Någon som stött på något liknande?



//Walter

"För enkla lösningar"



Edited by - wallraff on 2002/07/16 08:25:2

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:57:22  Show Profile Send Mattias a Private Message
Hej Wallraff!

Kul att få kickar
Vet inte om jag förstod rätt men har du grejerna i hallen?
Flyttade du då grejerna (inatt) till sovrummet? Eller spelar grejerna från hallen i i ditt sovrum? Eller var det utbytet av förstärkaren som gjorde kicken?

*Nyf*

Mvh Mattias
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2002/07/16 :  10:02:06  Show Profile Send wallraff a Private Message
Grejerna stod i hallen, men inatt skeppades de in i sovrummet. Spelandes över ett väldoftande klädberg

Det var nog också kicken i det nya "ljudet" från den oerhörda Panasonic kämpen. Nytt sound och nya kickar! Det blir ingen skilland om man inte justerar något, som jag brukar säga...
Annars blir det inte så mycket lyssnande, nu när solen pockar på uppmärksamhet! Så nattpasset är rätt skönt...


//Walter
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/07/16 :  10:09:58  Show Profile Send lindvall a Private Message
Halloj wallraff! Skönt man inte är ensam om att uppleva jobbiga i-landsproblem! Jag känner igen mig i det du beskriver. Jag har precis flyttat till en ny lägenhet med betongväggar och inte hunnit få in så mycket grejor i rummet än, så jag har känt precis som du. Fast jag har inte riktigt kommit ur det än. Och varmt och söderläge är det, så det lockar inte direkt att dra igång radiatorn (förstärkaren). Men man får ha tålamod... Snart är det vinter...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000