HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harmonic Technology Pro-Silway MKII
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/07/15 :  19:02:16  Show Profile Send Mattias a Private Message
Har du erfarenhet av Pro-Silway MKII signalkabel? Delge gärna den här....
Alla erfarenheterär varmt välkomna, framförallt negativt och naturligtvis positivt

Har möjlighet att skaffa en beg sådan och Valhalla känns lite avlägset just nu . Därav min nyfikenhet. Tror att den skulle kunna hjälpa till i de övre registren hos mig, då jag kör Truth link sedan innan.

Ha det bra i solen

/Mattias

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/07/15 :  19:55:59  Show Profile Send ekman a Private Message
har icke testat sjalv men tror inte den ar sa kul fraga pjotre han har haft dessa men bytte till billigare silk har jag for mig
Go to Top of Page

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/07/15 :  22:53:34  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

Har du erfarenhet av Pro-Silway MKII signalkabel? Delge gärna den här....
Alla erfarenheterär varmt välkomna, framförallt negativt och naturligtvis positivt

Har möjlighet att skaffa en beg sådan och Valhalla känns lite avlägset just nu . Därav min nyfikenhet. Tror att den skulle kunna hjälpa till i de övre registren hos mig, då jag kör Truth link sedan innan.

Ha det bra i solen



/Mattias





Jag tycker själv att det är en trevlig kabel. De gånger jag har jämfört med Truth Link har skillnaden beståt av en lugnare, slankare och något mer detaljerad presentation. Den känns mer homogen, inte fullt så uppspelt. Men du måste prova först i ditt system, det är så många andra parametrar som spelar in.

Mvh
Audionet
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:07:28  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Hej! Låna hem och testa! Jag har för några år sedan haft både Truth link och bytte den till ProSilway mkII. I min anläggning som den såg ut då var ProSilway bättre än Truth Link på i stort sätt alla parametrar. MEN hur den låter i din anläggning kan bara du avgöra.
Jag har nu bytt den mot en Silk, som passar min nuvarande konfiguration bättre.

Jag hade även Pro 9 högtalarkabel sammtidigt som jag hade Pro Silway och den kombinationen var inte så lyckad när jag byttet till QRS Saturnus och Advantage elektronik.

ProSilway är en relativt bra signalkabel, Pro9 är jag däremot mer skeptisk till om man inte har ett väldigt mjuk och tillbakadraget system...

Mycket svammel från min sida... Men låna hem och testa måste bli rådet du får...

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:18:24  Show Profile Send ekman a Private Message
glom inte att lana hem silk ocksa dock den ar ju valdigt fin i dom ovre registrena och prisvard som fa ocksa halva priset av pro silway om jag inte har fel enda problemet ar att estetiskt sa ar silk inte riktigt lika lacker =)
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:26:16  Show Profile Send Mattias a Private Message
Tack grabbar för era tips.

Vart har ni fått tag på Silk ngnstans?
Har inte varit i kontakt med sådant kablage tidigare.

Vänligen Mattias
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:28:48  Show Profile Send ekman a Private Message
kolla med ljudmakarn helst med bulletpluggar da om du ska kora rca

Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:33:24  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Var i landet bor du Mattias?


Jorma

Edited by - Jorma on 2002/07/16 09:33:5
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:41:49  Show Profile Send Mattias a Private Message
Jorma, bor i Närke. Någon mil söder om Örebro.

/Mattias
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/16 :  09:48:48  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Lite långt från Göteborg, annars hade jag gärna lånat ut ett par Silk till dig. Jag använder den själv, och har även provat Pro Silway (Pjotres). Pro Silway har bra upplösning, men jag tycker inte att den
lägger upp ljudbilden, så som jag vill ha den, men det kan vara en smaksak. Den lägger ljudet mera framåt än Silken.

Jorm
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2002/07/16 :  10:17:10  Show Profile Send Mattias a Private Message
Läste lite om silk.

Det verkar vara intressanta grejer!
Nu kan jag inte köra balanserat så det där med Ballet plug verkar inte dumt heller.

Försökte läsa mer om silk, hittade dock ingen hemsida. Ngn som har URL dit?

/Mattias
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2002/07/16 :  10:26:14  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:

Läste lite om silk.

Det verkar vara intressanta grejer!
Nu kan jag inte köra balanserat så det där med Ballet plug verkar inte dumt heller.

Försökte läsa mer om silk, hittade dock ingen hemsida. Ngn som har URL dit?

/Mattias





Det finns ingen, (Om dom inte har öppnat en nyligen)

Jorm
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000