HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ngn som har info om Thoréns td318 mkII?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2003/01/06 :  12:58:54  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Hejhej!

Jag har en Thoréns td318 mkII på G och skulle vilja ha lite info om den skivsvarven, typ högsta begagnatpris, finesser, nackdelar osv. Har förstått att det är en ganska hyffsad spelare. På den sitter en AKG P8 ES Nova-pickup, och även den är ett frågetecken i mitt kunskapsregister.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/01/06 :  13:34:11  Show Profile Send EAR a Private Message
hej
Den spelaren du frågar om tillverkades mellan 1988-1991 tonarmen enl
Thoren´s sida skall vara en TP28 men jag tycker det ser ut som en TP 16 men jag är inte säker.Modellen är väl vad man kan kalla för en mellanprismodell.Vet ej beg pris.Mer upplysningar får du här
http://www.theanalogdept.com
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/01/06 :  14:22:40  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
quote:
Originally posted by EAR

hej
Thoren´s sida skall vara en TP28 men jag tycker det ser ut som en TP 16 men jag är inte säker.Modellen är väl vad man kan kalla för en mellanprismodell.Vet ej beg pris.Mer upplysningar får du här
Mats

Hej Ear!

Skivspelaren är som sagt var från 88-91. Pickupen var mycket populär under 80-talet. Den kostade då mellan 995- 1495 kr och ansågs väldigt bra. Hade en sådan själv på den tiden, tyvärr så har den nog tagit lite stryk i gummiupphägningen etc under alla dessa år. Begagnat priset bör väl vara mellan 1500- 2500 kr beroende på skivspelarens skick, pickupen är troligen inte värd någonting i dag!
Ljudprodukter i Malmö sålde pickupen förut, de kan kanske ordna fram en ersättningsnål.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

EAR

3863 Posts

Posted - 2003/01/06 :  17:13:41  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by Majjen03

quote:
Originally posted by EAR

hej
Mats

Hej Ear!

Skivspelaren är som sagt var från 88-91. Pickupen var mycket populär under 80-talet. Den kostade då mellan 995- 1495 kr och ansågs väldigt bra. Hade en sådan själv på den tiden, tyvärr så har den nog tagit lite stryk i gummiupphägningen etc under alla dessa år. Begagnat priset bör väl vara mellan 1500- 2500 kr beroende på skivspelarens skick, pickupen är troligen inte värd någonting i dag!
Ljudprodukter i Malmö sålde pickupen förut, de kan kanske ordna fram en ersättningsnål.
Mvh
Kenth

Tja Pickuppen tittade jag inte på överhuvudtagit för det är bara att byta den ändå Pickisar finns det ju mycket att välja på så kanske
Vee-Eight hittar något lämpligt om han köper den
MVH/Mats

Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2003/01/06 :  17:17:14  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Jupp, får se vad det blir. Har inte så stor erfarenhet av vinylspelare, vilken pickup skall man satsa på? Prisvärt, ATTANS prisvärt får det vara, är ju student! :-)

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

EAR

3863 Posts

Posted - 2003/01/06 :  17:22:58  Show Profile Send EAR a Private Message
quote:
Originally posted by Vee-Eight

Jupp, får se vad det blir. Har inte så stor erfarenhet av vinylspelare, vilken pickup skall man satsa på? Prisvärt, ATTANS prisvärt får det vara, är ju student! :-)

Tja
Ortofon som där sitter på brukar passa Thoren`s bra.Fast nån annan modell kanske.Det hänger mycket på vad du har för försteg eller om du tänkt köra med sep Riaa steg.
Mats

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/07 :  04:16:06  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Jag har en TD 318 (mkI, tror jag, det är väl "bara" armen som skiljer?), som jag köpte i höstas för 1.500:-. Fungerar bra tycker jag. Använder fn en Ortofon OM 30.
Funderar på att testa en Grado Gold, är det någon som vet om denna passar bra i kombination med en ProJect RIAA?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/01/07 :  06:49:17  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Grado gold funkar bra med Projekt riaa ja.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/01/07 :  18:53:20  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Varför inte testa Benz Micro MC20E 2??
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000