Author |
Topic |
|
byggarn
Member
171 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 20:11:38
|
Är dessa bra? Finns det bättre alternativ i prisklassen? |
|
hali
Member
374 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 20:20:02
|
I min mening är det nästintill brasved. Dom spelar mycket bas, slapp sladdrig bas. Mer kan dom inte. Andra alternativ i den prisklassen är kanske Audiopro, KEF, Wharfedale eller ett par mindre B&W. Finns en hel del trevligt begagnat också. |
Say's who!? |
|
|
sladd
Member
3028 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 20:40:43
|
Hej "byggarn", forumet har en bra sökfunktion, knappa in högtalarna där så finns ganska mycket att hämta..... |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
|
|
ZiroX
Member
137 Posts |
Posted - 2003/01/07 : 11:17:27
|
Jag tycker de är jättebra. Vet att de fått mycket kritik och dylikt, men när de väl är inspelade, biwirade och tweakade likt alla andra hifihögtalare här inne, så håller de faktiskt väldigt hög kvalitet.
Tycker det är otroligt skickligt gjort att tillverka högtalare som håller så högt mått som dessa, för 800kr netto. |
|
|
Majjen03
Ej medlem längre
772 Posts |
Posted - 2003/01/07 : 11:36:23
|
quote: Originally posted by ZiroX
Jag tycker de är jättebra. Vet att de fått mycket kritik och dylikt, men när de väl är inspelade, biwirade och tweakade likt alla andra hifihögtalare här inne, så håller de faktiskt väldigt hög kvalitet.
Tycker det är otroligt skickligt gjort att tillverka högtalare som håller så högt mått som dessa, för 800kr netto.
Hej Zirox!
Jag tycker inte om Prosons högtalare för min egen del, håller dock med dig om att det är "strongt" att kunna bygga ett par högtalare i den klassen för ca:800 kr netto! Och i en "första" anläggning så duger de gott, de är ialla fall betydligt bättre än de högtalare som medföljer sk billiga hifipaket. Mvh Kenth
|
|
|
madjong
Member
80 Posts |
Posted - 2003/01/07 : 19:42:12
|
Jag har också ett par conquest hemma!!!
Enligt mig är det en mycket bra högtalare för priset. Dom låter lite torrt, strikt och väldigt "fasta", men samtidigt varma. Basen blir lätt bumlig när dom står för nära väggen. Ett citat från någon på www.minhembio.com -forumet: Jag tror att Proson Conquest skulle låta mycket bättre med en prislapp på 5000kr och ett annat märke i fronten... Det stämmer nog ganska så bra,,.. Mitt första tanke när jag lyssnade på conquest var: Det här låter inte ju som Prsoson.
Som svar på din fråga: Nej det finns inga bättre alternativ. (men jag är färgad också) |
|
|
|
Topic |
|
|
|