"Det som jag kan ta med, om tidpunkten för träffen inte krockar med annat är:
- OA-51 => kloner med orginal element och filter i rå-mdf (kanske i någon färg eller fanér, de skulle redan varit med förra året men blev försenade)
- Mini-51 => variant av Naqref's BOSSO/MUPPS bredbandshögtalare
- LTS-RIAA => LTS/Naqref design; om det blir en vinyl-avdelning och jämförelser RIAA emellan så kanske det kan vara med
Vet inte om det är så mycket att komma med i detta gänget av DIY'are, men jag gillar att pyssla lite när tid finnes (har lagat en del genom åren).
MVH // UGN"
Det som kan behöva lånas kan vara lite drivning till högtalarna (Huggbävern har kanske multipla rörsteg med sig ?), samt om någon har en svarv som behöver ett RIAA (MM) komplement.
Jag funderar på att ruska liva i mina circlotroner. De är inga hemmabyggen men klarar att driva ganska tuffa laster. (Kanske ska modifiera dem, plocka bort alla isodakabel och papperskondingar )
Åker gärna till Göteborg och hjälper till om det finns någon från Stockholm med plats i bil och om någon i Göteborg kan ställa upp med ett golv att sova på.
quote:Eventuellt så kanske vi kan spisa stenkakor elektriskt!
Det ska bli fantastiskt roligt i så fall! Jag fick en uppvisning av just detta hos vår amerikanske distributör, veckan efter årets CES. Det är faktiskt rätt god ljudkvalitet på en stenkaka i gott skick. Jazz från 30- 40-talet var klart njutbart.
Finns det något namnlappssystem som vi kan fixa till ? Det är alltid trevlig o se vad folk heter och deras Alias. ( alla har ju inte tryckta tjusiga tröjor :-) ) Funkar fint med enkla vita lappar med lätt klister på baksidan ( sådana man sätter på kuvert med fönster)
Lite tankar om att ordna samåkning/snålskjuts ;) från lämpliga platser. Typ Malmö/Lund etc. Kan bli kämpigt utan bil att ta med sig ett gäng prylar på tåget. Eller vad sägs?
quote:Lite tankar om att ordna samåkning/snålskjuts ;) från lämpliga platser. Typ Malmö/Lund etc. Kan bli kämpigt utan bil att ta med sig ett gäng prylar på tåget. Eller vad sägs?
Några Skåningar kommer att besöka träffen, är du medlem i eoJeud?
Fan Fan Fan Fan och dubbel FAn..ursäkta att jag svär på forumet...men missar detta igen . Inträffar samtidigt som en kattutställning i Malmö. Och det är också trevligt, vi får sluta anmäla till Påskutställningen där
Ha det så himla trevligt..för det vet jag att det blir.
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Vad är det för tider och stunder som gäller i GTB.
Lördag kl 10 är det öppet. När slår Ni igen på lördagen? När öppnas det igen på söndagen? När räknar Ni med att starta avvecklingen?
Jag behöver lite "hållpunkter" för att kunna bättre disponera mina mentala resurser.
@soundbrigade
Som "Kyrillifil" vet Du väl att man kan köpa tid. Det står i den klassiska litteraturen "köp den lägliga tiden". Tex genom att använda diskmaskin, arbeta halvtid, låta mamma sköta tvätten och så vidare.