HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vilken färgspruta ska jag köpa?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

weedo
Member

175 Posts

Posted - 2009/04/17 :  17:17:04  Show Profile Send weedo a Private Message
Nu ska jag lacka senaste projektet och för det tänkte jag köpa en färgspruta. Men vilken? Jag kollade runt lite på nätet och det finns enklare saker i olika prisklasser, se bild nedan.

Vilken är bäst? Får man vad man betalar för? Ska jag köpa något annat?

Min budget är absolut max 1000:-, helst mindre. Jag tänker hyra en bra kompressor så jag kommer att ha all luft jag behöver. Färgen jag har valt är en 2-komponent polyuretanfärg ("vanlig härdlack" som jag köpte i en båtbutik).


Anders Cöster www.coster.se

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/04/17 :  21:53:04  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
I regel får man vad man betalar för. Oftast är det munstyckena som lämnar en del övrigt att önska på enklare koppsprutor - ofta en kompromiss av att kunna spruta det mesta man kan tänkas hälla i koppen. Men har du en kompressor du kan styra luften på och hygglig koll på visken (kan bli lite experimenterande där antar jag) så duger nog vilken som helst av dem för enklare jobb. Prova lite på lämplig yta och kör så det inte ryker.

Jag hade nog valt Classe- eller Jula-sprutan.
Go to Top of Page

Jazzskägg
fd. Mattias A

424 Posts

Posted - 2009/04/18 :  22:19:28  Show Profile Send Jazzskägg a Private Message
Titta gärna på en spruta med överliggande kopp mycket lättare att jobba med .Köp av biltemas sprutor avrådes köpte en nyligen rene skiten luftkappan läckte rejält .har också en från klas ohlson den du har på bild fast med överliggande kopp mycket prisvärd å ger en bra sputbild .Väl värt att också köpa ett vattenfilter/avskiljare finns billiga att skruva rätt på sprutan ,TIPS kör också justeringen för färgmängd å sprutbild på max///// Har Flera års erfarenhet som billackerare

d,i,y amatör som inte riktigt vet hur man gör men det spelar ingen roll så länge det är skoj
------------------------Jazzskäggs byggtråd------
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=72340
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000