HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vilken är den läskigaste skräckfilmen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

my_name_is_nobody
Starting Member

39 Posts

Posted - 2009/03/11 :  13:23:57  Show Profile Send my_name_is_nobody a Private Message
Om det är nån som inte har sett den men gillar genre skräck måste ni se The Descent!!

grymt bra och välgjord
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/03/11 :  19:09:11  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
jag garvar mest åt alla skräckisar, men om "slaktarrullar" kommer med så titta INTE på Frontiers, det är i princip en som lyckats äckla mig.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/11 :  20:12:28  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Om du menar den franska "Frontiers#" vet jag vad du menar, men jag måste erkänna att jag gillade den

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/03/12 :  15:23:34  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Det är den franska frontiers som avses. Jag avråder CarlssonH uppmanar. :)

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/03/12 :  15:57:04  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
En rulle för den som gillar Goth och härligt mörka miljöer - Tim Burtons Sleepy Hollow. Inte jätteläskig, men jättebra. Varenda filmruta är som en tavla. Mörkt, teatraliskt, månsken, förvridna trädstammar, vitbleka ansikten, huvudlösa ryttare...

I genren är ju också Coppolas version av Bram Stokers Dracula riktigt bra, men kanske lider av att ha gått för ofta på TV...

David Lynch Lost Highway är verkligt läskig sett till den olycksbådande stämning som vilar över hela filmen. Som Twin Peaks fast uppskruvat till "11".


Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2009/03/12 15:57:21
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/12 :  18:56:35  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Skräckfantast som jag är måste jag hålla med om just Sleepy Holow, inte jätteläskig men fruktansvärt bra film.

Johnny Depp gjorde bra ifrån sig i From Hell också, inte jätteläskig film men en bra stämningsfull thriller/rysare, nästan lika bra som Sleepy Hollow.

En annan film som jag gillar är "Stir of Echoes" med Kevin Bacon, filmen fick ett annat namn i Sverige, kommer bara inte ihåg vilket, men den rekommenderas starkt för er som gillar bra rysare utan blod och splatter.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/03/12 :  19:44:48  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Hatar verkligen svenska översättingar av filmtitlar och det blir ju ännu löjligare när de byter titel från originaltitel till en annan titel på Engelska. Filmen heter Secret Sense här i Sverige.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/12 :  20:24:06  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Tack Euphonic, hade alldeles glömt namnet och jag håller med till 100% vad gäller namnbyte från originalengelska till annat namn på engelska.

En annan bra ruskig rysare utan blod och splatter är , i mitt tycke, Hide And Seek med Robert de Niro. Den är riktigt läskig emellanåt.
Älskar den typen av rysare

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2009/03/12 :  20:27:10  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Har har ni en trailer till en film som jag tror att många här kommer att uppskatta. Själv har jag stora förväntningar, Drag me to Hell av Sam Raimi, en liten aptitretare inför den kommande remaken av The Evil Dead

http://movies.yahoo.com/movie/1810029193/video/12431635

Ang. Frontiers tyckte jag den var hyfsad, inte lysande men den balanserar på gränsen till att bli lite väl snaskig, vilket måste anses som bra gjort

"Suspense thrillers" är alltid trevligt, men bäst är ändå "riktig" skräck, gärna B-film och kanske helst av allt, zombies.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2009/03/12 20:29:32
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/12 :  20:42:08  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Tackar för länken och tipset, den filmen är säkert bra och Sam Raimis filmer brukar gå hem hos oss skräckfantaster.

30 Days Of Night var ju en höjdare tycker jag, Sam Raimi var ju inblandad där också, som producent.

Gillar du zombierullar också?
Jag var inne på zombies under en period då alla zombierullar som kom i min väg slukades, tyvärr har det gjorts så mycket dynga i den genren men en del riktiga guldkorn kan man allt hitta, t.ex I Am Legend med Will Smith.

Sedan måste jag ju rekommendera alla tiders B-skräckisar, ta nästan vilken film som helst från TromaFilms och ha en riktig skrattfest.
Mina favvos där är ju Toxic Avenger, Street Trash, Tromeo and Juliet, Terror Firmer men det finns många fler sevärda filmer från dem

A balanced diet is a cookie in each hand.

Edited by - CarlssonH on 2009/03/12 20:45:52
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/03/13 :  03:39:28  Show Profile Send bearwik a Private Message
Den sjukaste B-film jag sett är nog "Return of the Killer Tomatoes" den var hysteriskt kul

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/13 :  07:42:45  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
quote:
Den sjukaste B-film jag sett är nog "Return of the Killer Tomatoes" den var hysteriskt kul


Det finns en sjukare som är snarlik, "Killer Condoms", nu snackar vi inte ens B-film längre.

"Killer Condoms" kan man få tag på via Troma och den är så usel att man skäms när man tittar på den, men vilka garv det blir

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/03/13 :  14:20:09  Show Profile Send bearwik a Private Message
Den sämsta är nog den första "Killer Tomatoes" riktigt seriösa specialeffekter som en meter i diameter stora tomater i papier mache#180; på små hjul...
Eller när man ser vaderna på en kvinna i ett kök; fyra, fem tomater rullar in på golvet och blodet sprutar...

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Goldfinger
Member

1797 Posts

Posted - 2009/03/14 :  10:02:13  Show Profile Send Goldfinger a Private Message
Psycho filmerna med Anthony Perkins, (vissa tom svartvita om jag minns rätt) de minns jag man tyckte var obehagliga.

Mäter det bra så är det iaf inte dåligt..
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2009/03/14 :  11:44:35  Show Profile Send bmxx a Private Message
någon som kommer ihåg den svenska filmen besökarna?
tyckte den var riktigt läskig "back in the days", misstänker att ribban har höjts en del sedan dess.

håller med, 1408 var riktigt bra.

Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2009/03/16 :  00:55:39  Show Profile Send Bogus a Private Message
Cannibal Holocaust, Terror on Elm Street, Friday the 13:th...

One, two, Freddy's coming for you
Three, four, better lock your door
Five, six, grab a crucifix
Seven, eight, better stay up late
Nine, ten, never sleep again!


Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2009/03/16 :  07:06:19  Show Profile Send molsson a Private Message
På sista året är nog Eden Lake den otäckaste jag sett. Realistiskt våld får det alltd att krypa i kroppen. http://www.imdb.com/title/tt1020530/

No hay banda!!
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2009/03/19 :  16:40:31  Show Profile Send jari a Private Message
Werner Herzogs:Dvärgar har också varit små,är ingen skräckfilm,och har tydligen även funnits under rubriken komedier,men den är den obehagligaste film jag sett.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Dv%C3%A4rgar_har_ocks%C3%A5_varit_sm%C3%A5

De flesta rollkaraktärerna är fullständigt vedervärdiga.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"


Edited by - jari on 2009/03/19 16:43:42
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2009/03/19 :  17:21:50  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message
The grudge är nog den jag tycker vart bland de otäckaste, en farsinerande film på något vis, åtminstonde under rätt omständigheter

Saw-filmerna, Hostel, hanibal, wrongturn osv är ju mer rysare där man kan rysa till av obehag nån gång, men bra ändå enligt mitt tycke!
Att garva till; så minns ja fösta gången ja såg nån av hannibal-filmerna när han äter ur huvudet på sin "kamrat" vid bordet över ett glas vin, då kunde jag inte hålla mig för skratt

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2009/03/21 :  16:35:24  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Redan nämnt är Dolt under ytan. Faktiskt riktigt bra med många klassiska skräckfilmstrix.
En rulle som faktiskt gjorde mig millamående men som jag inte kunde sluta titta på var The passion of the Christ. Riktigt bra.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/03/26 :  23:48:05  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
En del mycket bra förslag här.
Mitt strå till stacken får bli The Amityville Horror. Jag blev riktig skraj när jag såg den första gången.
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/03/27 :  06:33:26  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
Inte så läskiga kanske, men riktigt kul Zombie-filmer är "Undead or Alive", en riktigt B-films skräckis i vilda västern som har allt en sådan film ska ha, en korrumperad sheriff, kavalleriet, indianer och zombies.

Sedan har vi den underbara "Shaun of the dead", riktigt kul zombie-rulle som måste ses.

Förresten, någon som sett "Mirrors" än?
Riktigt bra film.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/03/27 :  07:20:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Exorcisten på den jättelilla biografen som fanns på Gustavadolfstorg i Malmö nån gång på 70-80:talet
Jag tror inte att jag hade åldern inne o rädd det blev jag !
Men sedan dess så har inte såå många filmer fått mig att hoppa till.
Splater typ SAW berör mig nada medans spänningen i den första Alien vart helt underbar !

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Anjin
Member

158 Posts

Posted - 2009/03/27 :  08:57:40  Show Profile Send Anjin a Private Message
Vad som helst med Ben Affleck.
Hans "skådesåpelande" får mig att vilja hoppa bakom soffan så fort han kommer in i bild.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000