HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Harman Kardon HK990
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2009/03/06 :  15:22:36  Show Profile Send Eref a Private Message
Nån som provlyssnat HK:s nya integrerade förstärkare? Har bara läst en väldigt entusiastisk recension i Hifimusik. Och även om man drar av hälften i den artikeln så verkar den ändå intressant.

Fint ljud och styrka så det räcker till för ett rimligt pris.
Massor av kopplingsmöjligheter knappast någon minimalistisk konstruktion. Tung med påkostad nätdel.
Nästan en revival av de fina monsterförstärkarna från 70talet...

Och ett trevligt plus: ingångar både för MM och MCpickup!
Men vad tror ni om RIIat? För mig skulle apparaten vara klart intressant som en kompaktanläggning om RIIat håller hög klass!

Som sagt nån som provat eller läst nåt annat om denna apparat?
Kommer nog att prova den så småningom iallafall.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2009/03/06 :  15:37:14  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Har inte fått tillfälle att lyssna på denna fina förstärkare ännu. Jag har dock hittills mycket goda erfarenheter av H/K så jag tror inte att denna produkt på något sätt skämmer för sig. Hade jag pengarna skulle jag köpa en pronto!
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/03/06 :  16:17:28  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Denna ger mest välljud per krona om ni frågar mig! Om man verkligen behöver all den effekten...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/09/10 :  11:04:00  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jaha, så har jag bytt ut min Naim Nait XS mot en HK 990... Dessa förstärkare har väldigt annorlunda ljudegenskaper. XS är mer "jordnära", bastung och reptilsnabb. 990 är elegantare, mjukare och luftigare. Samt låter rent hela vägen upp till helt galna ljudnivåer, XS storknade om man tog i för mycket (vilket jag iofs sällan gjorde). Har bara testat lite snabbt, återkommer snart med mer info.

Jag bytte p.g.a. att mina HECO var bastunga i sig själva, det blev alldeles för mycket av det goda. Audiovector Mi3 var en klart bättre matchning till XS eftersom de saknade lite pondus i de nedre regionerna.

Och så erbjuder ju 990 så mycket "godis" i form av inbyggd DAC, RIAA-steg (MM/MC), balanserade ingångar, ställbar gain, record selector mm mm mm...

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000