HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Guldstjärna från mig: Glocalnets support
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/03/02 :  18:27:09  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Det klagas ofta på teleoperatörer så jag tänkte att jag skulle dela ut en ros som motvikt.

Jag sitter här och hissnar över min nya surfar-fart. Jag har varit ADSL-ansluten i många år. Det började med telenordias bredbandsäventyr för att de senaste åren hamnat i Glocalnet.

Jag fick/hyrde ett modem av Telenordia som skulle klara 8Mbit och eftersom det är farten jag köra på så har jag haft kvar det. Dock har jag bara haft ca 4Mbit ner och runt 0,8 Mbit upp som jag trodde berodde på mina teleledningar.

Sedan två veckor tillbaks har jag nya kablar i huset och ett dedicerat teleuttag i källaren för bredbandet. Döm om min förvåning när jag fortfarande bara klockade 4Mbit ner och 0.8 upp.

Efter felanmälan och diskussioner med Glocalnet damp det ner ett nytt modem i brevlådan idag. Nu klockar jag 8.1 Mbit ner och 0.85Mbit upp.

Svisch och svosh, HiFiForum har aldrig varit så här snabbt hemma hos mig tidigare.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/03/02 :  20:11:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Det här blir bara bättre och bättre!

Via bredbanskollen och min stationär dator på mitt nydragna fasta nätverk:

Skicka: 0.79Mbit
Ta emot: 11.47Mbit

Dags att skaffa säkerhetsbälte till kontrosstolen så jag inte blåser bort.

Man kanske skulle kolla touchen över det trådlösa när man ändå är igång?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/03/02 :  20:16:42  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nja, jag håller mig nog till den stationära.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/03/02 :  21:39:52  Show Profile Send FBK a Private Message
Sedan jag bytte till Glocalnet häromåret så har jag haft problem en gång och fick då hjälp snabbt genom suporten, men Telia som jag hade innan så var det betydligt mer strul allmänt.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/03/02 :  21:48:00  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Någon glad gynnare på någon telemarketingfirma Glocalnet nyttjat, drog en riktig vals för någon vecka sedan. När jag idag lyckas komma fram till "ångeravdelningen" ställer man upp till 200%.
Jag tycker att bra service kan man inte prata om förrän man kommer till problemavhjälpning (eller skademinimering).
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2009/03/02 :  22:08:41  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag känner inte alls igen Glocalnet från några år sedan i era beskrivningar. Glädjande om de blivit bättre!

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2009/03/03 :  07:50:34  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag har haft Telias bredband i ca 1,5 år nu utan ett enda problem. Och snabbt går det

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000