HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En rookie
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MiKje
Starting Member

2 Posts

Posted - 2009/02/28 :  13:32:39  Show Profile Send MiKje a Private Message
Hej, jag heter Michael Kjellstrand och är alldeles ny här. Vill bara presentera mig. Jag är en stor musikälskare som helt och fullt sväljer HiFi-klubbens devis "Bad sound kills good music".

52 år gammal och minns fortfarande pappas Dynacord rörförstärkare och stora Isophoner från sent 50-tal. En anläggning som fick spela allt från stenkakor till Zappa. Isophonerna lever än, Dynacorden plockade jag och brorsan i bitar på 70-talet när den bytts mot nyare grejer. Synd, hade varit kul att fräscha upp den nu.

Med stigande ålder har jag kunnat stegra ljudkvaliteten och väntar just nu på Nad 5 och Nad 3 som kommer i dagarna. Har Quad 99Pre+909Stereo+99CDP2 som jag ska lägga ut till försäljning så småningom. De har varit mycket välljudande men inte helt problemfritt. Återkommer till det vid senare tillfälle.

Jag lyssnar på musik dagligen. Har ingen särskild preferens, sväljer det mesta så länge musiken har en själ och framförs så att den går till hjärtat. Det är ju helt enkelt bara så att den processen blir så mycket naturligare med riktigt bra ljud. Dvs att det låter som om man är där.

Tack för att man får vara med - vi ses i syberrymden!

MiKje

Edited by - MiKje on 2009/02/28 13:35:36

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2009/02/28 :  19:09:13  Show Profile Send edison a Private Message
Välkommen till forumet, MiKje!

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2009/02/28 :  19:11:55  Show Profile Send tian a Private Message
Bra inställning och välkommen till forumet !!!!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/02/28 :  19:20:23  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Har du kvar delarna till Dynacorden?
Annars är kanske HF det perfekta stället att bygga sig en Dynacord-klon.
Go to Top of Page

MiKje
Starting Member

2 Posts

Posted - 2009/03/04 :  09:05:20  Show Profile Send MiKje a Private Message
Nej den är tyvärr väldigt död. Men på den tiden det begav sig var den en enorm källa till lycka. Många speciella minnen med den! Min kompis Tjommen kom med en helt ny LP. Det skulle vara ett helt enormt band, hade han hört, och därför köpt den. Inget snack om annat än att det skulle lyssnas på farsans häftiga Stereo. Gissa om vi "freakade" ut när vi fyllde varadgsrummet i mitt föräldrahem med Queen's Sheer heart attack.

MiKje
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000