HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Problem med BIS SACD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

joaa
Starting Member

5 Posts

Posted - 2009/02/25 :  08:47:02  Show Profile Send joaa a Private Message
Jag undrar om det är någon som har haft eller har problem med att spela SACD-lagret på vissa hybridskivor? Jag har framförallt problem med att spela SACD-lagret på ett antal skivor ifrån BIS. CD-lagret funkar helt ok samt SACD-skivor i från andra bolag t.ex. Pentatone. Jag har en Sony 555ES där pick-up:n nyligen är bytt.

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2009/02/25 :  16:39:56  Show Profile Send poppen a Private Message
En Philips utgåva med Gergirev. Pink Floyds på backsida Månen den med blått omslag.
datorn läser dem obehindrat.
Go to Top of Page

JockeWe
Member

151 Posts

Posted - 2009/02/26 :  21:50:31  Show Profile  Visit JockeWe's Homepage Send JockeWe a Private Message
Jag har rätt många BIS SACD och har aldrig haft något problem med att läsa SACD spåret (Pioneer DV-757)

Tråkigt att höra att du har fått problem, kanske har de satt någonting dåligt när de bytte?
(höj bakkanalerna något på BIS SACD jämfört med andra bolags flerkanal, de är gjorda så...)

____ ____
Joakim Wendel

Come visit my home page at http://www.violinist.nu
Go to Top of Page

joaa
Starting Member

5 Posts

Posted - 2009/02/27 :  10:07:41  Show Profile Send joaa a Private Message
Jag har "googlat" omkring lite och det verkar inte vara ett helt ovanligt problem med just hybridskivor. I mitt fall så uppstår felet när spelaren är varm och med skivor ifrån BIS... (i min PS3:a funkar det alltid). Så det är kanske min 555ES om inte klarar alla skivor. Lite synd, för jag gillar den verkligen.

Edited by - joaa on 2009/02/27 10:08:18
Go to Top of Page

rogerjons
Member

88 Posts

Posted - 2009/03/04 :  09:56:18  Show Profile Send rogerjons a Private Message
Jag har haft liknande problem med en skiva från Opus 3. CD lagret gick bra att spela men min spelare vägrade spela SACD-lagret. Efter att jag fått ett nytt ex av skivan funkar det kanon. Kan tillägga att jag har ett tiotal Opus3 SACD-hybrider men bara haft problem med en skiva. Jag har en Denon 1940.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000